پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت:‌ دنبال حل مشکل جذب معلمان حق‌التدریسی آموزش و پرورش خواهم بود؛ هر چندکه این مساله ربطی به وزارتخانه ندارد، اما دنبال می‌کنم تا مجوز استخدام آنان داده شود.

شعار سال: محمد فرهادی در جلسه سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: اگر قرار است مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا همان حق التدریسی‌ها در دانشگاه مسئول جذب شوند، به ردیف اعتبار و امکانات نیاز است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش باید تا سقف 60 هزار نفر جذب می‌کرد، اما در سال 1390 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد این افراد نمی‌توانند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری شوند و بر استخدام این افراد در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

فرهادی ادامه داد:‌ در سال 1393 و در پی شکایت برخی از حق‌التدریسی‌ها، دیوان عدالت اداری خواسته‌ آنان را رد کرد، اما برخی از اساتید و مدرسان حق‌التدریسی که زمینه جذب در هیات‌های علمی را داشتند در فرایند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری قرار گرفتند در حال حاضر نیز وزارتخانه به دلیل فقدان ردیف استخدامی، امکانات و بودجه نمی‌تواند بقیه این افراد را جذب کند و اساسا جذب حق‌التدریسی‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری محل قانونی ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری وقتی با فریادها و صدای بلند هاجر چنارانی که از وی می‌خواست تا قول دهد طی چند ماه آینده زمینه استخدام مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای را حل کند، روبرو شد وعده داد: هرچند که این مساله به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ربطی ندارد اما دنبال می‌کنم تا مجوز استخدام حق‌التدریسی ‌ها داده شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 31 مرداد 95 ، کد مطلب: 95050119730-: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین