پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۲۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۷
وزیر آموزش و پرورش گفت: تکالیف و نوع سیستم آموزشی به اهداف کمی توجه دارد و متأسفانه صدا و سیما هم نحوه تست‌زدن در پیش‌دبستانی‌ها را تبلیغ می‌کند که این به‌معنای تباهی نظام تربیتی است.

شعارسال: سیدمحمد بطحایی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: مسیری که برای تحول در آموزش و پرورش در نظر گرفتیم مبتنی بر سند تحول است که باید از 2 مسیر آن را پیگیری و اجرا کنیم.

وی با تأکید بر تحول در محتوا و کیفیت برنامه‌های آموزش و پرورش افزود: متأسفانه ناخواسته از سال‌های گذشته تاکنون این امر مورد غفلت قرار گرفته است. تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی را ناظر بر تحول محتوا و کیفیت تعریف کنیم در این زمینه هیجانی عمل نکرده و هدف‌های خاصی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با این برنامه‌ها تلاش داریم تا خروجی‌های ما از آموزش و پرورش همانی باشد که مدنظر جامعه و مدیران ارشد است.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی آموزش و پرورش فاصله زیادی با سند تحول دارد. امروز وقتی فرزندان ما از مدارس خارج می‌شوند، همان‌هایی نیستند که توقع داریم و برای همین دادگاه‌ها و کلانتری‌های ما شلوغ است و روابط اجتماعی ما دچار مشکل می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه مدرسه باید جایی برای تمرین زندگی باشدخاطرنشان کرد: به‌جای اینکه مدرسه محلی برای حفظ کردن فرمول‌ها باشد باید به‌دنبال محتوا و کیفیت باشیم. تا زمانی که آموزش و پرورش به مسئله اصلی سایر دستگاه‌ها نشودوضعیت تغییری نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که جامعه به مدرسه احساس نیاز کند و این وظیفه مدیران استانی، شهرستانی و مناطق است که این مسئله را تبدیل به گفتمان کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رقابت‌های فردی را در آموزش و پرورش بایدبه رقابت‌های گروهی تبدیل کرد تا دانش‌آموزان طعم شکست و پیروزی را در گروه بچشند. تکالیفی مثل رونویسی و حفظ کردن آموزش‌های عمومی باید تبدیل به تکالیفی شوند که مسائل زندگی دانش‌آموزان را برطرفکند.

وی دومین مسیر برای رسیدن به تحول کیفی‌سازی آموزش و پرورش را تغییر مدیریت برشمرد و اضافه کرد: اصلی‌ترین بخش در آموزش و پرورش مدرسه است و بقیه سازمان‌های اداری پشتیبانی‌کننده هستند.

بطحایی ادامه داد: در مدارس باید ارتقای شایستگی‌های مدیران، سنجش صلاحیت مستمر مدیران، رتبه‌بندی مدارس و تفویض اختیارات را دنبال کنیم. متأسفانه سیستم اداری اجازه تفویض اختیار را نمی‌دهد و همه نگران کم شدن اختیارات خود هستند.

وی با ابراز اینکه تکالیفی که اکنون به دانش‌آموزان داده می‌شود، اهداف تربیتی را به تباهی کشانده است، تأکید کرد: در کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی تکالیف باید در کلاس‌های درس انجام شود. این کار ممکن است در برخی مدارس سخت باشد اما باید مصرّانه آن را اجرا کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: متأسفانه صدا و سیما هم نحوه تست‌زدن در پیش‌دبستانی‌ها را تبلیغ می‌کند که این به‌معنای تباهی نظام آموزشی است. امروز مدارس تبدیل به زندان شده‌اند که دانش‌آموزان به‌زور وارد آن شده و با شادی از آن خارج می‌شوند.

وی در پایان این جلسه مصوباتی را برای افزایش فضاهای آموزشی، مراکز رفاهی بازنشستگان فرهنگی و غیره در استان گلستان داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1397 ، کدخبر: 1813957 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
اصلا اهداف تربیتی رو تصویر نمیکنه که بخواد حتی مسیری رو میعن کنه برای رسیدن به اون!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین