پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
علی الهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در ارتباط با سقف و کف دریافتی فرهنگیان، بازه و میانگینی را مطرح کرد که با اعتراض جمع کثیری از فرهنگیان همراه بود. آنها معتقد بودند تعداد زیادی از معلمان هستند که دریافتی‌شان بسیار کمتر از حتی کف مبلغ اعلام‌شده از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش است.

شعار سال: بگذارید ابتدا از واکنش‌ها بنویسم بعد از کنش‌ها. این شاید از معدود واکنش‌هایی است که در فضای مجازی هم همچون فضای حقیقی، ساده و با ادب نوشته شده است و البته حتما به خاطر این است که معلم‌ها آن را نگارش کرده‌اند.

- این دنیای رویایی کجاست که ما فرهنگیان از آن خبر نداریم؟

من با مدرک دیپلم، دریافتی‌ام 1.5 میلیون است با 15 سال سابقه... .

- احتمالا این میانگین حقوق دو میلیون و ۷۰۰ را هم مرکز آمار همانند نرخ تورم نه درصدی تهیه کرده است.

- سلام در متن خبرتون اومده «دریافتی فرهنگیان از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون است»، من معلم هستم. با مدرک فوق‌لیسانس استخدام شدم. دو بچه هم دارم و در منطقه محروم خدمت می‌کنم و 110هزارتومان بابت محرومیت می‌گیرم اما رقم حکم حقوقی من به دو میلیون تومان هم نمی‌رسه.

- من با 6 سال سابقه حکمم 1790 که حدود 200 هم بابت بیمه کم می شه، آخه چرا راست نمی گین.

- بنده دبیر متوسطه هستم. حکم اینجانب یک میلیون و 500 هزار تومان بدون کسورات است. بنده با مدرک ارشد و 32 سال سابقه دریافتی‌ام 1700است. این بهشت گل‌وبلبل کجاست، تازه درمناطق کمتر توسعه‌یافته هستم.

- سلام. بنده به‌عنوان یک فرهنگی با مدرک کارشناسی‌ارشد ریاضی، دبیر متوسطه، ماهانه مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان می‌گیرم.

- من فرهنگی هستم و از سال ۹۱ استخدام رسمی شدم و حقوقم یک میلیون و ۳۰۰ تومنه.

- من فرهنگی هستم و حقوقم یک میلیون و 400 هزار تومن است. آخه من دردم رو به کی بگم؟

- درباره حقوق، لازم به توضیح نیست همگان می‌دانند. درباره وام‌ها لطفا به بانک‌ها مراجعه کنید. اصلا این چیزها نیست. وام‌های بانک ملی آمده شاید به 10 درصد تعلق گرفته. برای بانک رسالت هیچ تفاوتی بین فرهنگیان و... نیست، شرایط فرهنگیان مثل سایر اقشار است.

- یک معلم پیدا کنید که وام 50 میلیونی گرفته باشه. البته شاید تو وزارت به همه دادید، این وام‌ها کجان که ما فرهنگی‌ها نمی‌بینیم.

و...

اینها بخشی از واکنش‌های فرهنگیان و معلمان زحمتکش به خبری است که دو روز پیش، علی الهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در ارتباط با میانگین حقوق دریافتی معلمان در رسانه‌ها عنوان کرد و ذیل این خبر در سایت‌ها و صفحات مختلف مجازی منتشر شده است.

علی الهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و پرورش درباره سقف و کف دریافتی فرهنگیان اظهار کرد: «حقوق معلمان براساس سابقه، مدرک و منطقه جغرافیایی تعیین می‌شود، زیرا تابع قانون مدیریت خدمات هستند. دریافتی فرهنگیان ازدومیلیون و۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون است؛ البته تعداد آنهایی که دریافتی بالایی دارند، کم است ولی میانگین دریافتی فرهنگیان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.»

وی با بیان اینکه فرهنگیان در احکام حقوقی تفاوتی با سایر کارکنان دولت ندارند، گفت: «آنچه باعث این تفاوت است، دریافتی‌های رفاهی ماهانه جداگانه از احکام است. ما در آموزش‌وپرورش غیر از عدد حکم، چیز دیگری نداریم که پرداخت کنیم.»

ترکمن در بخشی دیگر از سخنانش درباره وام‌های اعطایی به فرهنگیان اظهار کرد: «غیر از وام صندوق ضروری که در اختیار ادارات کل آموزش‌وپرورش است، وام‌هایی را در تفاهم با بانک‌های کشور طراحی و درحال اجرا داریم که از جمله آنها وام‌های بانک ملی ۱۵، ۲۵ و ۵۰ میلیون تومانیبا سود ۱۲ درصد است. بانک رسالت نیز تسهیلاتی با کارمزد دو درصد تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌پردازد که حجم آن نسبت به وام‌های بانک ملی کمتر است. رایزنی‌هایی با بانک‌های دیگر هم داشتیم که اگر به سرانجام برسند، اعلام خواهیم کرد.

قرار نیست از معلمان و فرهنگیان و خدمتی که می‌کنند، تعریفی اغراق‌آمیز ارائه کنیم. فقط اظهاراتی که بارها دیده‌ و شنیده‌ایم را بازگو کردیم و در ادامه هم چند تصویر از فیش حقوقی و حکم برخی معلمانی که دریافتی‌شان کمتر از بازه و میانگینی که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده است را منتشر می‌کنیم.






شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار 29 آبان 97، شماره: 2637


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین