پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
پنجشنبه گذشته، برخی از معلمان در اردبیل، ارومیه، مشهد، سنندج، کرمانشاه و چند شهر دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان دست به اعتراض زدند. این تجمع در مقابل ساختمان اصلی آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد. اعتراضاتی که البته در رسانه‌ها هم بازتاب داشت و اصلی‌ترین درخواست تجمع‌کنندگان هم پرداخت حقوق معوقه‌شان بود. حقوق و دستمزد پایین، ناکارآمدی بیمه‌های شاغلان و بازنشستگان و دسترسی به آموزش رایگان کیفی از دیگر درخواست‌های معلمان از مسئولان آموزشی کشور است.

شعار سال: معلمان اعلام کردند که حقوق آنها چند ماه به تعویق افتاده است و همین میزان به هیچ عنوان کفاف زندگی را نمی‌دهد. فرهنگیان همچنین خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جدید شدند. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش درباره مطالبات معلمان به خبرنگار «ایران» می‌گوید: مطالبات معلمان بسیار زیاد است. البته تمام مطالبات آموزش‌ و پرورش شامل مطالبات نیروهای خدماتی، پیمانی، رسمی و حق‌التدریس که از سال ۹۶باقی‌مانده بود، احصا کرده‌ایم و تخصیص‌ها تا حدودی صادر شده است. در مجموع 703 میلیارد تومان برای تخصیص بخشی از مطالبات از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داده شده است اما خزانه به خاطر مشکلات نقدینگی هنوز نتوانسته به ما پولی پرداخت کند. اگر این میزان بودجه به وزارت آموزش و پرورش برسد ما می‌توانیم بخش عمده‌ای از مطالبات معلمان را پرداخت کنیم.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه ما پیگیر این موضوع هستیم تا خزانه چک را در وجه آموزش و پرورش صادر کند، می‌گوید: هر روز یا خودم یا وزیر پیگیر این موضوع هستیم، چندین بار به خزانه مراجعه کردیم و مشکلات همکاران را به اطلاع مسئولان رسانده‌ایم. ما هم قبول داریم که این حق معلمان است و باید بزودی پرداخت کنیم اما مشکل وزارت آموزش و پرورش نیست. در ماه بهمن به سر می‌بریم و چون مصادف با پرداخت عیدی است، شرایط خزانه از لحاظ نقدینگی خاص است، ولی پیگیر هستیم که در اسرع وقت بتوانیم این مطالبات را پرداخت کنیم.

به‌گفته وی مسئولان آموزش و پرورش از مسئولان اقتصاد و دارایی این درخواست را داشته‌اند تا این بودجه را بتدریج در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم بخشی از مطالبات را بدهیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ وپرورش با اشاره به اینکه موضوع رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار داریم، اظهار می‌کند: طرح رتبه‌بندی در کمیسیون دولت مطرح شده است اما به‌دلیل چند اشکال که در متن وجود داشت این طرح به کمیسیون اجتماعی دولت بازگردانده شده است. همکاران در دولت مشغول برطرف کردن ابهامات هستند و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا این طرح امسال تصویب شود. از تمام مسئولان تصمیم‌گیرنده برای اجرای طرح رتبه‌بندی می‌خواهم کمک‌ کنند تا رتبه‌بندی به‌طور علمی انجام شود تا بخشی از مشکلات معلمان حل شود.

الهیار ترکمن افزود: رتبه‌بندی فرهنگیان در جهت ارتقای کیفیت، عملکرد و تعیین صلاحیت‌های معلمان مورد توجه قرار می‌گیرد و هر معلمی که صلاحیت‌های حرفه‌ای را داشته باشد طبیعتاً از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهد شد در واقع هدف اصلی رتبه‌بندی فرهنگیان افزایش حقوق نیست، اما منجر به افزایش حقوق هم خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 27بهمن 97، کدخبر: 501203، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین