پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۱۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دولت عزمی برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان ندارد، گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر مجلس، مشخص نیست لایحه رتبه بندی معلمان چه زمان اجرایی خواهد شد.

شعار سال: سیدحسین نقوی حسینی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از عدم اجرای نظام رتبه بندی معلمان از سوی دولت، گفت: نظام رتبه بندی معلمان در ابتدا طرح نمایندگان مجلس بود ولی به دلیل اصل 75 قانون اساسی و داشتن بار مالی این طرح که پنج سال پیش در مجلس تدوین آن آغاز شد، متوقف و به دولت موکول شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از پنج سال گذشته تا به امروز نمایندگان مجلس در انتظار ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس هستند و مسئولان دولتی نیز از رئیس جمهور گرفته تا رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای مختلف آموزش و پرورش وعده دادند که لایحه رتبه بندی به زودی به مجلس ارائه می‌شود ولی این مهم هیچ گاه تحقق نیافت.

وی اجرای نظام رتبه بندی معلمان را گامی مهم در راستای تحول در آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: قطعا در صورت ارائه این لایحه به مجلس آموزش و پرورش دستخوش تحولات جدی خواهد شد و روندی رو به رشد را طی خواهد کرد.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه قطعا مجلس از آموزش و پرورش حمایت می‌کند و تاکنون نیز به هیچ طرحی که برای رفاه فرهنگیان بوده، رأی منفی نداده است؛ گفت: محدودیت مجلس در اجرای نظام رتبه بندی فقط ایراد شورای نگهبان به داتشن بار مالی این طرح است. در غیر این صورت مجلس رأساً در این زمینه عمل می‌کرد و مستقلاً طرح ارائه می‌کرد.

نظام رتبه بندی در لایحه 98 دیده شده است

این نمایندگان مردم در مجلس اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه کرد، رقمی را برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان پیش بینی نکرده بود ولی مجلس با تغییراتی که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس روی لایحه بودجه اعمال کرد، رقم قابل توجهی را برای نظام رتبه بندی دید که انتظار داریم این طرح امسال کلید بخورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 10 خرداد 98، کد مطلب: 426855: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین