پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۶۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه براساس اطلاعات اخذ شده از خزانه در قانون بودجه ۹۶ و ۹۷ میزان درآمد وصولی در این حوزه بسیار پایین بوده است، گفت: شرکت‌ها در تخصیص یک درصد از سود خود به آموزش و پرورش زیرآبی می‌روند.

شعارسال: سیدحمایت میرزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش چقدر در وصول یک درصد سهم خود از درآمد شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت موفق بوده است، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش نتوانسته از این ظرفیت استفاده مناسبی داشته باشد و شرکت‌ها نیز همکاری لازم را ندارند اما اگر از این موقعیت‌ها به درستی استفاده شود بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مشکلات آموزش و پرورش قابل حل خواهد بود.

شرکت‌های سودده درآمد و سود خود را پنهان می‌کنند و این مسئله با وجود کم‌کاری آموزش و پرورش اما کار را برای این وزارتخانه سخت کرده است.

شرکت‌های دولتی در تخصیص یک درصد از سود خود به آموزش و پرورش زیرآبی می‌روند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های سودده درآمد و سود خود را پنهان می‌کنند و این مسئله -با وجود کم‌کاری آموزش و پرورش در این خصوص- اما کار را برای این وزارتخانه سخت کرده است، افزود: مشکل اینجاست که بانک اطلاعاتی دقیقی که سود و ضرر شرکت‌ها را مشخص کند وجود ندارد به همین دلیل شرکت‌ها به راحتی زیرآبی می‌روند.

براساس اطلاعات اخذ شده از خزانه میزان درآمد وصولی در این حوزه بسیار پایین است

وی با اشاره به نحوه وصول یک درصد از درآمدهای شرکت‌ها و بانک‌ها، اظهار کرد: براساس اطلاعات اخذ شده از خزانه در قانون بودجه 96 و 97 میزان درآمد وصولی در این حوزه بسیار پایین بود. خزانه امکان برداشت این یک درصد از منابع مذکور را نداشت چراکه حساب برخی شرکت‌های دولتی در اختیار خزانه نبود در حال حاضر که قانون دائمی می‌شود یقینا باید اجازه برداشت به این نهاد داده شود.

می‌توان از یک درصد درآمد شرکت‌ها برای درآمد معلمان استفاده کرد

میرزاده درخصوص که می‌توان از یک درصد درآمد شرکت‌ها و بانک‌ها برای درآمد معلمان استفاده کرد، توضیح داد: براساس حکم قانون این اعتبار برای بودجه آموزش و پرورش است و می‌تواند در تمامی حوزه‌ها از جمله سرانه مدارس، پرداخت حقوق و مطالبات فرهنگیان و... استفاده شود البته باید به این نکته توجه شود منظور افزایش حقوق معلمان نیست.

در بودجه سال 96 کمتر از 50 درصد سهم آموزش و پرورش از درآمد شرکت‌های تخصیص پیدا کرد

این نماینده مجلس تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌ها آمار درست و دقیقی از درآمدهای خود ارائه نمی‌دهند به همین دلیل نمی‌توان یک درصد از این درآمدها را به درستی محاسبه کرد در این حالت باید از توان دستگاه‌های نظارتی استفاده کرد؛ در بودجه سال 96 سهم آموزش و پرورش از درآمد شرکت‌های دولتی و بانک‌ها 3 هزار و 700 میلیارد تومان بود اما کمتر از 50 درصد آن تخصیص پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه کشور آموزش و پرورش نیز باید همچون چند دستگاه دیگر از 27 صدم 9درصد مالیات برارزش افزوده سهمی ببرد اما به نظر نمی‌رسد این وزارتخانه تاکنون نتوانسته مبلغی از سهم خود را کسب کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:12آبان1397 ، کدخبر: 407782: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
ا.ف75
همه یاد گرفتن چطوری حق این وزارت خونه رو بخورن! خداییش باید یه مدیر و وزیر پر نفوذ برای مسائل مالی بیاد اموزش و پرورش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین