پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۲۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
علی الهیار ترکمن درخصوص تخصیص یک درصد از درآمد شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به آموزش و پرورش، گفت: عملکردها از سالهای 94 تا 97 نشان می‌دهد اگر دخالت‌های سازمان برنامه و بودجه نباشد این مصوبه تنها بر روی کاغذ باقی می‌ماند.

شعارسال: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال تخصیص یک درصد از درآمد شرکت‌ها و بانک‌های دولتی به آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داد.علی الهیار ترکمن  درخصوص تخصیص یک درصد از درآمد شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به آموزش و پرورش، گفت: عملکردها از سالهای 94 تا 97 نشان می‌دهد اگر دخالت‌های سازمان برنامه و بودجه نباشد این مصوبه تنها بر روی کاغذ باقی می‌ماند.

وی افزود: زمان بررسی این یک درصد با وزارت امور اقتصادی و دارایی این وزارتخانه شرکت ها را چند دسته تقسیم می‌کند؛ برای برخی شرکت‌ها مانند شرکت نفت، پتروشیمی، کشتی‌سازی اجرای قانون مستلزم ذکر نام آنهاست، برخی شرکت‌ها زیان‌ده هستند و اصلا سودی ندارند که بتوان از آنها مبلغی دریافت کرد و برخی دیگر خدمات رسان هستند مانند شرکت آب و فاضلاب و برق و اگر یک درصد از درآمد آنها برداشته شود تعرفه های خدمت رسانی آنها افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل تنها می‌توان یک درصد از درآمد تعداد محدودی از شرکت ها را دریافت کرد.

سال 96 تنها 500 میلیارد تومان از یک درصد درآمد شرکت های دولتی سهم نظام آموزشی شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سال 96 حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان در قانون برای پرداخت به آموزش و پرورش در این حوزه پیش بینی شده بود درحالی که کمتر از 500 میلیارد تومان آن محقق شد و پاداش پایان خدمت نیز از این محل پرداخت شد؛ سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را از حقوق و عوارض گمرکی جایگزین کرد و اعتبارات لازم برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را به آموزش پرورش داد.

رقم خاصی از یک درصد درآمد شرکت‌های دولتی دست آموزش و پرورش را نمی‌گیرد

الهیار ترکمن اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و با توجه به عملکرد گذشته و ماهیت شرکت‌ها به نظر می‌رسد این یک درصد عدد چندانی برای آموزش و پرورش نمی‌شود رقم خاصی دست آموزش و پرورش را نمی‌گیرد زیرا عدد پیشنهادی در قانون تخصیص داده نمی‌شود.

یک درصد از مالیات از ارزش افزوده به آموزش و پرورش اختصاص داده شود که عددی مشخص و تامین شده و منبعی پایدار محسوب می‌شود.

وی پیشنهاد داد: یک درصد از مالیات از ارزش افزوده به آموزش و پرورش اختصاص داده شود که عددی مشخص و تامین شده و منبعی پایدار محسوب می‌شود.

یک درصد از درآمد شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت چه قدر می‌شود؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه یک درصد از درآمد شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت چه قدر می‌شود، توضیح داد: 3 هزار و 700 میلیارد تا 4 هزار و 200 میلیارد تومان است اما بسیاری از شرکت ها از شمول این قانون خارج می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 23مهر 1397 ، کدخبر: 406177،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
نظام آموزشی ما خیلی کار لازم داره درحالی که رسیدگی بهش هم کم هست و توجهی بشه نمیشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین