پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷
تجمع صنفی جمعی از معلمان در شهرهای مختلف با هدف بهبود معیشت و پرداخت مطالبات ادامه دارد و تصاویر آنها در شبکه‌های مجازی بین کاربران دست به دست می‌شود.

شعارسال: معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواسته‌های خود را مطرح کردند، آنها خواهان بیمه تکمیلی کارآمد، اجرای همسان‌سازی مستمری‌ها و افزایش سطح معیشت خود هستند. از جمله خواسته‌های معلمان، فعالیت رسمی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اختصاص بودجه مورد نیاز به آموزش و پرورش، پرداخت معوقات و حقوق فرهنگیان و بازنشستگان، توقف سیاست پولی‌سازی مدارس و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و همچنین لغو بیمه ناکارآمد درمانی بوده است. برخی از فرهنگیان با بیان اینکه اگر چه وزارت آموزش و پرورش با طرح رتبه بندی معلمان تلاش دارد تا ارتقای شایستگی فرهنگیان را افزایش دهد و همچنین در حقوق و مزایای معلمان نیز تغییراتی ایجاد شود، می‌گویند در شرایط کنونی وضعیت معیشت و میزان دریافتی‌های فرهنگیان کفاف احتیاجات زندگی آنها را نمی‌دهد و بیشتر فرهنگیان مجبورند شغل دوم و سوم اختیار کنند که همین مسأله در راندمان و کیفیت کاری‌شان تأثیر نامطلوبی دارد. آنها در ادامه می‌افزایند انتخاب بیمه درمانی کارآمد از دیگر مطالبات فرهنگیان است و مسئولان آموزش و پرورش باید بیمه‌ای را برای معلمان انتخاب کنند که توان ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا و سطح تعهداتش نیازهای فرهنگیان را به‌خوبی پوشش دهد.

محمد نیک‌نژاد فعال صنفی معلمان درباره اعتراضات اسفند ماه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی جدید معلمان در چند مرحله دست به اعتراض زدند، آنها مثل اعتراض‌های اسفند ماه در سر کلاس حاضر نشدند و توقع داشتند که صدایشان را مسئولان آموزش و پرورش بشنوند اما متأسفانه پاسخی دریافت نکردند.

مهمترین مطالبه معلمان بحث بودجه بود. آنها می‌خواستند که مسئولان آموزش و پرورش در بحث بودجه بسیار جدی ورود کنند اما در خبرهایی که برخی نمایندگان مجلس به اعضای انجمن صنفی معلمان دادند بودجه آموزش و پرورش به‌طور جدی از سوی مسئولان پیگیری نشد. همین موضوع موجب شد تا آنها برای چندمین بار در سال تحصیلی جدید دست به اعتراض جمعی بزنند و معلمان شهرهای مختلف هم در این اعتراض همصدا شدند.

وی با اشاره به اینکه در این اعتراض‌ها دانش‌آموزان هم همراه معلمان‌شان بودند، تأکید می‌کند: این اعتراض‌ها یک حرکت صنفی است و معلم‌هایی که می‌آیند مدرسه و در کلاس درس حاضر نمی‌شوند می‌خواهند یک پیامی به مسئولان برسانند. آنها این پیام را بارها و بارها به مسئولان دادند و در هر تجمع گفتند که وضعیت معیشتی خوبی ندارند، اعلام کردند که بیمه کارآمدی ندارد و همچنین از تبعیض‌های آموزشی گفتند اما متأسفانه جوابی نشنیدند. معلم‌ها بر این باورند وقتی تأمین نباشند نمی‌توانند به‌خوبی روی کارشان تمرکز کنند و همین موضوع روی روند آموزشی دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

مهدی بهلولی فعال صنفی معلمان با اشاره به اینکه این بار دیگر معلمان ناامید شدند به خبرنگار «ایران» اعلام کرد: اخبار صنفی معلمان را پیگیری کردم و با چند نفر هم در این باره حرف زدم، متأسفانه معلمان فکر می‌کنند که کسی صدای آنها را نمی‌شنود.

وی تأکید کرد: موضوع معیشت بحث همیشگی معلمان است، شکاف حقوقی بین معلمان و دیگر کارکنان دولت یکی از مسائل مورد اعتراض است و آنها معتقدند که قانون خدمات کشوری درست اجرا نشده و معلمان مانند دیگر کارکنان کشور از مزایای حقوقی بهره‌مند نیستند. بیمه تکمیلی معلمان پایین‌ترین خدمات را به آنها ارائه می‌دهد و این موضوع بخصوص برای بازنشستگان که درگیر بیماری هستند سخت‌تر است. البته معلمان نسبت به‌ خصوصی‌سازی‌ آموزش و پرورش انتقادات بسیاری دارند، آنها می‌گویند که دسترسی به آموزش کیفی رایگان حق همه دانش‌آموزان است و باید مدارس استاندارد‌سازی‌ شوند. تبعیض آموزشی بسیار زیاد است و آنها می‌خواهند که عدالت آموزشی در همه شهرها رعایت شود.

ما پیگیریم

درباره حقوق و مطالبات فرهنگیان چندی پیش الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم تا خزانه چک را در وجه آموزش و پرورش صادر کند، هر روز یا خودم یا وزیر پیگیر این موضوع هستیم، چندین بار به خزانه مراجعه کردیم و مشکلات همکاران را به اطلاع مسئولان رسانده‌ایم. ما هم قبول داریم که این حق معلمان است و باید بزودی پرداخت کنیم اما مشکل وزارت آموزش و پرورش نیست.

البته شرایط خزانه از لحاظ نقدینگی خاص است، ولی پیگیر هستیم که در اسرع وقت بتوانیم این مطالبات را پرداخت کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار:14اسفند1397 ، کدخبر: 503611: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین