پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۲۶۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید محور تربیت اسلامی در ‌آموزش و پرورش بر پایه کرامت نفس باشد.

شعار سال: علی مطهری در اختتامیه نهمین اردوی ملی مربیان، اعضاء پیشتاز سازمان دانش آموزی کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه در آموزش و پرورش دو موضوع تعلیم و تربیت تجلی پیدا می‌کند، اظهار داشت: در تعلیم قوه تعقل و تفکر رشد پیدا می‌کند و وظیفه معلم تقویت و رشد این دو است و در تربیت، سایر استعدادهای دانش آموزان باید رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: تربیت یعنی پرورش و فرق است بین تربیت و صنعت زیرا در صنعت اشیا برای ساختن شی‌ای ناقص می‌شوند و در تربیت، استعداد وجودی انسان رشد پیدا می‌کند.

مطهری با بیان اینکه محور تربیت انسانی باید بر پایه کرامت نفس باشد تصریح کرد: اگر مربی بخواهد تمام استعدادهای وجودی انسان ها را به حرکت درآورد باید کرامت نفس او را زنده کند و این موضوعی است که در اسلام و در قرآن به آن تاکید ویژه شده است.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: باید به انسان‌ها فهماند که چه موجودی هستند انسان اگر اشرف مخلوقات و جانشین خدا دیده شود مقام و ارزش والایی برای وی قائل شده‌ایم و این برخلاف تفکر غربی‌ها است که انسان را یک کامپیوتر و ماشین پیچیده نامگذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اشرف مخلوقات خودش را بالاتر از آن می‌داند که هر کار ناپسندی انجام دهد تصریح کرد: کرامت نفس در انسان‌ها لازم است تا جایگاهش را در دنیا بشناسد و تن به هر پستی و آلودگی ندهد.

مطهری تربیت اجتماعی و سیاسی در دانش آموزان را مورد اشاره قرار داد و افزود: دخالت در سرنوشت خویش وظیفه هر مسلمانی است و هنر امام در انقلاب اسلامی این بود که دخالت در سرنوشت را یک وظیفه شرعی معرفی کرد و این موضوع در مقابل تفکری است که جدایی دین از سیاست را بیان می‌کند و اعلام می کند که دین یک مسئله شخصی و سیاسی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش باید مهارت‌های اجتماعی و تربیتی را در دانش آموزان تقویت کند و نوع دوستی و حساسیت به سرنوشت انسان‌های دیگر را به نوجوانان و جوانان آموزش دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور 95 ، کد مطلب: 3749113: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین