شعارسال: شهرام منصوري يكشنبه 2 مهر هدف از ایجاد بازارچههاي دائمي، فصلي و ميدان مركزي را کنترل قیمت، ایجاد درآمد پایدار، اشتغالزایی و خدمات دهی مناسب به شهروندان دانست.
او گفت: با ایجاد این بازارچهها در محلات مختلف علاوه بر دسترسی آسان، عرضه مستقیم محصولات و کاهش تقاضای سفر به مرکز شهر میتوان بر عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در سبد خانوادهها نظارت کرد.
منصوري با بيان اينكه در یک سال گذشته 18 بازارچه محلی عرضه کالا ایجاد شده است، گفت: تعداد این بازارچهها كه به عرضه مستقيم محصولات كشاورزي، پروتئيني و لبنياتي اشتغال دارند، هم اينك به 34 باب رسيده است.
وی در خصوص نحوه قیمت گذاری اجناس عرضه شده در این بازارچهها نيز گفت: قیمتها از طریق میدان مرکزی به صورت هفتگی اخذ و با کمترین میزان سود محاسبه به غرفه داران اعلام میشود.
منصوري گفت: قيمتهاي اعلامي از طریق مانیتورهای نصب شده در بازارچهها در معرض دید شهروندان قرار دارد و اين امكان براي افراد وجود دارد كه ا زطريق مانيتورينگ و ترازوهاي شاخص تعبيه شده، شخصا بهعنوان ناظر بر عملكرد غرفهداران نظارت كنند.
به گفته اين مقام مسئول نظارت بر بازارچههاي میوه و تره بار مداوم بوده و ناظرین سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداري شيراز دنبال ميشود.
سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2مهر1396، کدخبر: 967-374: www.fars.isna.ir