پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
رئیس ائتلاف ملی عراق با انتقاد از همه‌پرسی جدایی در کردستان عراق، تأکید کرد که مردم کردستان بیش از همه، از این همه‌پرس متضرر خواهند شد.

شعار سال: کجاست آن وفا و انصاف، کجاست آن شراکت و برادری؟

رئیس ائتلاف ملی عراق به شدت از اصرار مقامات کردستان عراق بر برگزاری همه‌پرسی جدایی انتقاد کرد.

سید عمار الحکیم، شامگاه یکشنبه گفت: ما بسیار صبر کردیم و تلاش‌های زیادی برای منصرف کردن رهبران کردستان از برگزاری همه‌پرسی و عمل به قانون اساسی عراق انجام دادیم».

وی که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) سخنرانی می‌کرد با انتقاد از اصرار مقامات کردستان بیان داشت: تحمیل یک جانبه دیدگاه‌ها هرگز نتیجه نخواهد داد و همه خواهند دید که مردم کردستان در صورت برگزاری همه‌پرسی، بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد.

سید عمار الحکیم مردم کردستان را مورد خطاب قرار داد و گفت: «ما از روی دل‌سوزی به مردم کردستان می‌گوییم شما دوست ما هستید و جای شما در دل‌های ماست ولی همه‌پرسی به نتیجه نخواهد رسید».

رئیس ائتلاف ملی عراق به مقامات اقلیم کردستان هشدار داد: چنان پشیمان خواهید شد که دیگر سودی برایتان نداشته باشد. رفتار مقامات کرد را خیلی تحمل کردیم

وی پرسید: «سازندگی و بازسازی در منطقه کردستان به کدامین اموال بوده، مگر نه این است که با پول نفت عراق بوده است پس چگونه است که ما را الآن به صدام تشبیه می‌کنند و متهم به مشارکت در عملیات انفال می‌شویم؟»

رئیس ائتلاف ملی عراق افزود: رها شدن از این مسائل سخت است؛ چرا که ما همچنان در میانه نبرد با تروریسم و خنجرهای داعش هستیم و الآن خنجر همه‌پرسی نیز به آن اضافه می‌شود؟

وی ادامه داد: کجاست آن وفا و انصاف، کجاست آن شراکت و برادری؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار 2 مهر 96، کد مطلب: ۵۶۱۹۶۸، www. asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین