پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از ساعاتی پیش آغاز شده و علیرغم تلاش پلیس برای جمع‌آوری صندوق‌های رأی، جمعیت بسیاری در شعب اخذ رأی حاضر شده‌اند.

شعارسال: همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از ساعاتی پیش آغاز شده و علیرغم تلاش پلیس برای جمع‌آوری صندوق‌های رأی، جمعیت بسیاری در شعب اخذ رأی حاضر شده‌اند.

پلیس ملی اسپانیا در تلاش است تا شعب اخذ رأی در کاتالونیا را ببندد اما جمعیت بسایری در مقابل این شعب اخذ رأی حاضر شده‌اند و خبرها حاکی از ایجاد ناآرامی در این منطقه حکایت دارند.

بر اساس گزارشات واصله، هزار و ۳۰۰ مدرسه از مجموع ۲ هزار و ۳۱۵ حوزه رأی‌گیری توسط پلیس اسپانیا پلمپ شده است.

این در حالی است که صدها تن از طرفداران استقلال کاتالونیا از اسپانیا، از شب گذشته در مدارسی که برای حوزه‌های رأی‌گیری در نظر گرفته شده‌ بود، حضور یافته اند.

گزارش ها حاکی از آن است که پلیس اسپانیا به آنها دستور داده بود مدارس را تخلیه کنند. به پلیس منطقه کاتالونیا نیز گفته شده است که همکاری کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از روزنامه «ونگاردیا» از مجروح شدن چهار نفر در حادثه تیراندازی در کاتالونیا خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، حادثه تیراندازی مذکور در یک حوزه رأی گیری در «مانیئو» به وقوع پیوست و چهار مجروح نیز بر جا گذاشت.

علیرغم اینکه دولت اسپانیا این همه پرسی را غیرقانونی اعلام کرده و تمهیدات زیادی برای مقابله با آن اتخاذ کرده است، مقامات و مردم این منطقه مصرانه روز یکشنبه- اول اکتبر- را روز برگزاری همه پرسی استقلال خود از دولت مادرید اعلام کرده اند.

رویترز گزارش داد که پلیس ضد شورش در یکی از مدارس بارسلونا که حوزه اخذ رأی بوده با صدها تن از رأی دهندگان درگیر شده است.

تصاویر منتشر شده نیز حکایت از زخمی شدن چندین نفر از رأی دهندگان در پی حمله پلیس ضد شورش دارد.

حوزه‌های اخذ رأی در حالی باز شده‌اند که بسیاری از رأی دهندگان از بامداد روز یکشنبه در محل این حوزه‌ها حاضر شده‌اند تا از پلمپ شعب اخذ رأی از سوی پلیس جلوگیری کنند و سازمان دهندگان این اقدام نیز از مردم کاتالونیا خواستار مقاومت در برابر پلیس ضد شورش شده‌اند.

در حالی که منابع خبری از زخمی شدن تعدادی از رأی دهندگان در بارسلونا و نیز بازداشت تعدادی دیگر به وسیله پلیس ضد شورش خبر می‌دهند، نیروهای پلیس با شکستن شیشه حوزه‌های اخذ رأی قصد مصادره صندوق‌های رأی را دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 9مهر1396، کدخبر: 353679: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین