پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
مسئولان محلی در کاتالونیا می‌گویند 90 درصد از 2.26 میلیون شرکت‌کننده در رفراندوم به نفع استقلال این منطقه خودمختار در اسپانیا رای دادند و حالا پارلمان این منطقه تصمیم دارد تا استقلال یکجانبه اعلام کند.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارلوس پوگدمون، رهبر منطقه کاتالونیا متعهد شده تا بصورت یکجانبه اعلام استقلال کند.

"خوردی تورول"، سخنگوی دولت منطقه‌ای کاتالونیا گفت: ما این نتایج را به جامعه و پارلمان کاتالونیا می‌دهیم و این به پارلمان بستگی دارد که تصمیم به اعلام یکجانبه استقلال بگیرد.

روز یکشنبه، پوگدمون گفت که نتایج رفراندوم استقلال کاتالونیا برای روند بعدی بر طبق قوانین رفراندوم به پارلمان این منطقه ارائه می‌شود.

دولت مرکزی اسپانیا تلاش زیادی برای متوقف کردن این رفراندوم انجام داد و حتی برخی از حوزه‌های رای‌گیری را بست و صندوق‌ها و برگه‌های رای را ضبط کرد اما مردم کاتالونیا مقاومت کرده و در مدارس که حوزه‌های رای گیری بودند، تجمع کردند و مانع از ورود نیروهای امنیتی شدند تا این رفراندوم را برگزار کنند.

با این حال، دولت منطقه‌ای کاتالونیا اعلام کرد که 96 درصد از حوزه‌های رای‌گیری برای رای دادن مردم در رفراندوم در دسترس بودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 10 مهر 1396 ، کدخبر: 96071004744 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین