پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کمیجانی گفت: دولت چین آنقدر به تولید کنندگان و صادر کنندگان امتیاز می دهد که برخی از فعالین صنف ما در حال سرمایه گذاری و ایجاد واحد های تولید در این کشور هستند تا تولیدات خود را علاوه بر ایران در سایر کشورها به فروش برسانند.

شعارسال:رئیس اتحادیه فن آوران یارانه در خصوص آخرین وضعیت اعضای این اتحادیه گفت: اتحادیه ما شامل فروشندگان یارانه، ماشین‌های اداری و شبکه است. متاسفانه رکود در تمام بخش های اقتصادی کشور حاکم شده و صنف ما نیز به تبع همین سکون بازار با مشکلات زیادی روبرو شده به طوری که امسال بدترین شرایط را نسبت به سال‌های گذشته داشته ایم.

متین کمیجانی افزود: در ابتدای سال بحث انتخابات مطرح بود و حرف این بود که بعد از انتخابات شرایط بهتر خواهد و شرکت ها و سازمانها بعد از آن شروع به فعالیت خواهند کرد. بعد از آن بحث کابینه مطرح شد و معین شدن وزرا اما حالا با وجود آن که تمام این مراحل را پشت سر گذاشته ایم اما هنوز تغییری در وضعیت بازار ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا وضعیت خرید و فروش اینقدر وابسته به آمدن یا رفتن افراد و مسئولین نیست. هر چند قبل از این هم وضعیت راضی کننده نبود و ادارات و سازمان‌ها خرید خود را به حداقل رسانده‌اند به طور مثال سازمانی که قبلا به طور معمول فاکتور 50 لپ تاپ داشت الان فقط دو دستگاه خرید می‌کند و بنا به گفته خودشان فقط در صورت اضطرار اقدام به خرید محصولات آی تی می کنند زیرا پولی وجود ندارد.

کمیجانی با اشاره به تغییر مدل خرید و فروش در این صنف گفت: با توجه به اینکه در چند سال اخیر وضعیت اقتصادی مردم در حال ضعیف شدن است به طبع آن مدل خرید و فروش در بازار نیز تغییر پیدا کرده و اکنون بیشتر مراکز خصوصی و دولتی به دنبال تهیه کالاهای استوک و دست دوم هستند از طرف دیگر فعالان این حوزه نیز به طبع این تغییرات اقدام به واردات کالاهای استوک می کنند که سود بیشتری برای آنها دارد چون دیگر شامل پرداخت تعرفه و سایر عوارض گمرکی نمی شود.

وی افزود: 90 درصد بازار آی تی، 100 درصد بازار ماشین های اداری و 95 درصد بازار شبکه در اختیار چین است و حتی برندهای اروپایی و آمریکایی سفارش‌های خود را به کارخانجات چینی می دهند.

کمیجانی تصریح کرد:دولت چین آنقدر به تولید کنندگان و صادر کنندگان امتیاز می دهد که برخی از فعالین صنف ما در حال سرمایه گذاری و ایجاد واحد های تولیدی در این کشور هستند تا تولیدات خود را علاوه بر ایران در سایر کشورها به فروش برسانند. علاوه بر قوانین و مشوق های صادراتی، ارزان بودن کارگر و مواد اولیه سبب شده که تولید در این کشور صرفه اقتصادی داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار9مهر96،کدخبر: 538514، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یحیوی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
چینی ها جنساشونو وارد کشور ما نکنن سرمایه گذاری ایرانی ها تو چین پیشکش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین