پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
مراسم شام غریبان حسینی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار شد.

شعار سال: سوگواران حسینی در استان آذربایجان شرقی که تا غروب عاشورا به عزاداری مشغول بودند، شامگاه عاشورا با افروختن شمع همراه با نوای حزن انگیز « امشب شام غریبان است جسم حسین عریان اندر بیابان است» در جای جای استان آذربایجان شرقی مراسم شام غریبان برگزار کردند.

در شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی هم مراسم شام غریبان حسینی با حضور دسته‌های سینه‌زنی و عزاداران با روشن کردن شمع و نوحه‌خوانی بر غربت اهل بیت (ع) و اسرای کربلا گریستند.

مراسم شام غریبان در شهرها و روستاهای مختلف استان آذربایجان شرقی با حضور سوگواران حسینی در گلزار شهدا، امام‌زاده‌ها، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها در شب عاشورای حسینی برگزار شد و سوگواران در عزای پیشوای سوم شیعیان و یاران با وفایش، واقعه جانسوز کربلا و مصایب حضرت زینب (س) شمع روشن کردند.

دوستداران خاندان پیامبر (ص) که امروز در سوگ شهادت سرور آزادگان جهان فریاد 'واحسینا' سرداده بودند، امشب هم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با زینب کبری(س) عقیله بنی هاشم که پس از شهادت برادر در دشت نینوا مسئولیت مهم پیام رسانی کربلا را بر عهده گرفت، هم ناله شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 10 مهر 96، کد مطلب: 1534107: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین