پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت از خودروسازان خواست مونتاژ و عرضه خودروهای پرمصرف و آلاینده شامل تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام‌ X۳۳، جک S۵، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ و BYD S۶ را متوقف کنند.

شعارسال: امیرحسن کاکایی اظهار کرد: اقدام پلیس در توقف شماره‌گذاری خودروهای سواری پرمصرف و آلاینده فرصت مناسبی برای اصلاح قوانین در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قوانین دقیق و کاملی درباره تعریف خودروهای پرمصرف و آلاینده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید سیاست‌گذاری دقیق و جدیدی در این رابطه صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: باید قوانین جدید به خودروسازان ابلاغ و این شرکتها از مونتاژ، تولید و عرضه خودروهای پرمصرف و آلاینده منع شوند.

وی افزود: از آن سو نیز باید سیستم حمل و نقل عمومی توسعه یافته و گسترش یابد تا شهروندان به جای استفاده از خودروهای پرمصرفی مانند شاسی‌بلند در مرکز شهر و به صورت تک سرنشین، از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کاکایی با بیان اینکه هیچ توجیهی ندارد خودروسازان داخلی خودروهای پرمصرف چینی را در ایران مونتاژ و عرضه کنند، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با وضع قوانین لازم مونتاژ، تولید و عرضه خودروهای پرمصرف را ممنوع کند.

به گزارش ایسنا، طبق مصوبه جدید دولت خودروسازان داخلی برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود مشمول جریمه‌ در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که از زمان اجرایی شدن این مصوبه خودروسازان داخلی باید برای شماره‌گذاری خودروهای سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

از چند روز پیش نیز پلیس راهنمایی و رانندگی با استناد به همین مصوبه هیات دولت، شماره‌گذاری چند مدل خودروی داخلی را متوقف کرده و خواستار از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده به ازای شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی داخلی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر شده است.

خودروهایی که شماره‌گذاری آنها متوقف شده شامل تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام‌ X۳۳ (خودروسازی مدیران)، جک S۵، لیفان ۸۲۰ (کرمان موتور)، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ (ایران خودرو) و BYD S۶ (کارمانیا) هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 مهر 1396، کدخبر: 96071608234، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین