پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
استاندار گیلان گفت: صلح و امنیت در دریای خزر هدف مشترک 2 کشور است .

شعار سال: دکتر مصطفی سالاری امروز در دیدار با فرمانده ناوگروه اعزامی صلح و دوستی جمهوری آذربایجان دیدار که فرمانده نیروی دریایی ناوگان شمال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و همچنین فرماندهان ناوهای اعزامی نیز حضور داشتند ضمن خوش آمدگویی به فرماندهان ناوگروه اعزامی صلح و دوستی جمهوری آذربایجان گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روابط دیرینه‌ و پیوندهای اقتصادی بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به توافقات و تفاهمات بسیار مثبت شکل گرفته با کشور آذربایجان در دولت دکتر روحانی گفت: بیش از 5 دیدار بین روسای جمهور 2 کشور طی 3 سال اخیر نشان دهنده‌ی عزم و اراده‌ی قوی ایران و آذربایجان در تقویت همکاری‌ها و ارتباطات است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نوع ارتباط و مودت بین 2 کشور حاکی از اوج همکاری‌ها در بخش‌های سیاسی و اقتصادی و در زمینه‌ی صلح و دوستی و تقویت آن است اظهار کرد: صلح و امنیت در دریای خزر هدف مشترک 2 کشور است.

وی برگزاری کارگروه مشترک، سفر مقامات 2 کشور و دستیابی به توافقات را نمایانگر تحقق هدف مشترک ایران و آذربایجان دانست و خاطر نشان کرد: قطعا در این مسیر برای تحقق اهداف و گسترش روابط طی ماه‌های آینده اتفاق‌های مثبتی خواهد افتاد.

استاندار گیلان به سفر چند روز گذشته‌ی سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به گیلان اشاره کرد و افزود: در این دیدار راهکار‌های تقویت ارتباط بین 2 کشور بررسی شد که در این خصوص انگیزه‌ی بسیار بالایی بین 2 طرف وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با تقویت روابط و استفاده از ظرفیت موجود در 2 کشور بویژه از طریق استان گیلان می‌توان در گسترش سطح تعاملات و ارتباطات اقدام کرد.

دکتر سالاری حضور این ناوگروه در گیلان را نمادی از این ارتباط قوی عنوان کرد و افزود: 2 کشور برای گسترش روابط جدی هستند و این روابط در ماه‌های آینده نیز تقویت خواهد شد.

وی گفت: گیلان به لحاظ همسایگی و قدمت در روابط بین 2 کشور و همچنین به عنوان دروازه‌ی تمدنی برای ارتباط با اروپا از حوزه‌ی دریای خزر همیشه زمینه‌ساز تقویت ارتباطات بوده است و می‌تواند در حوزه‌ی نظامی نیز نقش آفرینی کند.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ایام پیش‌رو سطح ارتباطات تقویت خواهد شد افزود: این ارتباط با سفر هیأت ایرانی به آن کشور گسترش می‌یابد.

در این دیدار فرمانده ناوگروه صلح دوستی جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه ناوگروه نیروی دریایی آذربایجان در راستای صلح و دوستی برای اولین بار به گیلان سفر کرده است گفت : بین 2 کشور ایران و آذربایجان ارتباطات صمیمی و دوستانه‌ی بسیار خوبی وجود دارد.

ناخدا یکم سبحان باقراُف با اشاره به اینکه این سفر در دیدار روسای جمهور 2 کشور در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود گفت: در این دیدارها درباره‌ی تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و همچنین گسترش تعاملات مذاکره شد.

وی به ارتباطات بسیار نزدیک بین نیروی دریایی ایران و آذربایجان طی 2 سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: ناوگروه اعزامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جام دریایی سال 2017 یک اقدام بسیار مثبت در این مسیر بود که توانست به مقام دوم این مسابقات دست پیدا کند.

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان به استقبال بسیار خوب نیروی دریایی ناوگان شمال در بدو ورود به ناوگروه صلح و دوستی به گیلان اشاره کرد و گفت: باور ما براین است که روابط نظامی بین 2 کشور بعد از این سفر تقویت خواهد شد.

ناخدا یکم سبحان باقراُف اظهار داشت: هر اقدامی که برای باقیماندن دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی نیاز باشد انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است به شهر رشت وارد شده‌ام گفت: در این سفر قدمت تاریخی شهر رشت و زیبایی آنرا به وضوح شاهد بودیم.

در پایان این دیدار هدایایی از سوی استاندار گیلان به فرماندهان ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان و همچنین هدایایی از سوی فرمانده ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان به استاندار گیلان اهداء شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 16 مهر 96، کدمطلب:967-41789-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین