پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
مدیر اجرایی طرح توسعه بندر چند منظوره آستارا با اشاره به افزایش ورود محموله غلات به این واحد بندری گفت: آستارا بستر امن تخلیه و بارگیری برای غلات کشور است.

شعار سال: علیرضا چشم جهان با اشاره به اهمیت بندر چند منظوره آستارا در حاشیه دریای خزر اظهار کرد: بندر آستارا نزدیک ترین بندر کشور به استان های شمال غرب و غرب کشور و با صرفه ترین مسیر صادرات و واردات به این استان ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نزدیکی به بندر باکو در جمهوری آذربایجان و بندر های ماخاچ‌کالا و آستراخان در روسیه از ویژگی های مهم و ممتاز بندر چند منظوره آستارا است، افزود: این واحد بندری و مرزی فعال در شمال کشور به عنوان نخستین بندر خصوصی ایران نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا است.

مدیر اجرایی طرح توسعه بندر چند منظوره آستارا با تاکید بر اینکه این بندر به مهمترین و بزرگترین واحد بندری تجارت غلات و با هدف فرآوری و ترانزیت به کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل می شود، گفت: نخستین کشتی حامل غلات با سه هزار و ۲۰۰ تن گندم در تیرماه سال جاری وارد بندر آستارا شد و در مجموع تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار تن گندم و جو توسط چهار فروند کشتی از طریق این بندر وارد کشور شده است.

چشم جهان خرید دو دستگاه مکنده غلات به ارزش ۲.۲ میلیون یورو برای استقرار در بندر آستارا را یادآور شد و افزود: این دو دستگاه تا پایان امسال وارد بندر آستارا می شوند.

مدیر اجرایی طرح توسعه بندر چند منظوره آستارا به احداث هشت سیلو در ترمینال غلات بندر آستارا و با ظرفیت ۳۰ هزار تن اشاره و اظهار کرد: در مجموع در بخش غلات بندر آستارا بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی از افزایش ۲۰درصدی تخلیه و بارگیری کالا در پنج ماهه نخست امسال در بندر آستارا خبر داد و گفت: ظرفیت نهایی بندر چند منظوره آستارا ۲.۵ میلیون تن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود ۱.۵میلیون تن برای غلات و سایر کالاهای عمومی پیش بینی شده است.

چشم جهان تصریح کرد: بخش خصوصی یک هزار میلیارد ریال برای توسعه بندر چند منظوره آستارا سرمایه گذاری کرده است و اگر امکانات و پیش ساخت های لازم توسط بخش های دولتی و خصوصی فراهم شود، ظرف ۲۴ماه آینده دستیابی به ظرفیت پایه یک میلیون تن در بندر چند منظوره آستارا فراهم می شود.

وی اظهار کرد: با افزایش اسکله های بندر آستارا روند تردد کشتی های حامل رول آهن، چوب و فلزات مختلف در بندر چند منظوره آستارا تسهیل می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب: 4081603 ، www.mehnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین