پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان کاهش فروش نفت عربستان به چین و آمریکا، توسط ایران و عراق جبران شده است.

شعارسال: به نقل از بلومبرگ، ایران و عراق با استفاده از سرعت پایین ارسال محموله‌های نفتی از عربستان، جهت کسب مشتریان کلیدی در بازارهای چین و آمریکا، صادرات نفت خام خود را در سپتامبر گذشته افزایش داده‌اند.

بر اساس داده‌های حمل و نقل بلومبرگ، در این مدت، عراق روزانه ۹۸ .۳ میلیون بشکه در روز صادر کرده که از دسامبر تاکنون بالاترین رقم بوده است. این درحالی است که صادرات نفت ایران به ۲۸ .۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. در مقابل صادرات نقت عربستان برای دومین بار در سال جاری به پایین‌ترین مقدار خود، یعنی ۶۸ .۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این نشریه با اشاره به تلاش‌های عربستان برای ایجاد توازن در سازمان «اوپک»، به نقل از یک تحلیلگر مسائل انرژی نوشت: ایران و عراق هر دو در فروش نفت به بازارهایی که دیگر نفت سعودی دریافت نمی‌کنند، بسیار فرصت‌شناس هستند.


جنگ نفتی ایران و عراق با عربستان


کاهش قیمت نفت در چند سال گذشته باعث کسری بودجه در عربستان شده است، به طوری که این کشور تلاش می‌کند از طریق اوپک تولید نفت خود را جهت بالا بردن قیمت در بازارهای جهانی، کم کند. به همین منظور، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در اردیبهشت‌ماه گذشته قول داد که صادرات نفت به آمریکا را به مقدار "قابل توجهی" کم کند.

ایران برای جبران کاهش فروش نفت عربستان به چین، صادرات نفت خود به این کشور را افزایش داده است. رابین میلز، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای «قمر انرژی» در مصاحبه با بلومبرگ، با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران، گفت: اگر عربستان کاهش تولید خود را ادامه دهد، ایرانیان به تدریج سهم آنان در بازار را خواهند گرفت.

از سوی دیگر، صادرات نفت عربستان به آمریکا در سپتامبر کم شده بود، عراق در این مدت برای جبران کردن این کاهش، روزانه ۸۷۱ هزار بشکه به این کشور صادر کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 18 مهر 1396، کدخبر: 369783 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین