پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۵۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : خانه های خالی امسال مشمول مالیات می شود.

شعار سال: حامد مظاهریان در حاشیه همایش سیاست های توسعه مسکن تصریح کرد:حدود 2.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که سهم شهر تهران حدود 490 هزار واحد است و نشان می دهد قیمت خانه ها بالاتر از توان خرید مردم است.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت : خانه های خالی امسال مشمول مالیات می شود و در سال اول نیم درصد اجاره بها ،سال دوم یک درصد و سال سوم نیز 1.5 درصد ، مالیات از خانه های اجاره ای دریافت می شود تا مردم تشویق شوند خانه ها را برای اجاره وارد بازار کنند.

وی تصریح کرد : با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی هم گفتگوهایی شده است.

وی با اشاره به رشد پروانه های ساختمانی­ گفت: در شش ماه امسال اجاره بهای مسکن 14.4 درصد در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش پیدا کرده است.

در این مدت آمار پروانه های ساختمانی شش درصد، معاملات مسکن 12 درصد و ارزش پول مبادله شده 22 درصد افزایش داشته است.

مظاهریان تاکید کرد : بررسی های دوره 20 ساله­ نشان می دهد­ که بهای زمین 107 برابر، بهای مسکن 76 برابر و اجاره بهای خانه در تهران 61 برابر شده و تورم که شاخص مطالعه کننده است نیز 37 برابر شده است.

وی ادامه داد : در دوره 20 ساله بهای زمین سه برابر نرخ تورم، بهای مسکن 2.2 برابر و اجاره بها 1.7 برابر نرخ تورم افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : از سال 92 تاکنون افزایش بهای مسکن 10.6 درصد ، زمین دو درصد و اجاره بها نیز 1.5 برابر شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 18 مهر 96، کد مطلب: 1844243، www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین