پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
جنبش‌های فتح و حماس توافقنامه نهایی آشتی ملی را زیر نظر مصر در قاهره به امضا رساندند تا به 11 سال شکاف داخلی فلسطین پایان دهند.

شعارسال : به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این توافق توسط عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به امضا رسید.

مهمترین بندهای این توافق امضا شده میان جنبش‌های فتح و حماس عبارتند از:

* فراهم کردن زمینه فعالیت دولت فلسطین در نوار غزه حداکثر تا 1 دسامبر آینده.

*وضع راه حل های لازم برای مساله کارمندان غزه توسط کمیته حقوقی و اداری که فعالیت خود را حداکثر از 1 فوریه 2018 آغاز می‌کند.

*دولت فلسطین متعهد به تداوم پرداخت حقوق کارمندان در طول دوره فعالیت این کمیته می شود و این حقوق نباید از حقوق فعلی آنها کمتر باشد.

* روسای سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین حداکثر تا تاریخ 1 دسامبر 2017 راهی باریکه غزه شده و با مسئولان سرویس های امنیتی این منطقه دیدار می کنند تا راه‌های بر عهده گرفتن مسئولیت اداره امور این منطقه را مورد بررسی قرار دهند.

*دولت تشکیلات خودگردان تا تاریخ 1 نوامبر 2017 اداره امور تمامی گذرگاه‌های غزه را بر عهده می‌گیرد.

* نشستی در تاریخ 1 دسامبر 2017 به منظور پیگیری و ارزیابی تمامی اقدامات قبلی در قاهره برگزار می‌شود.

*نشست فراگیر گروه‌های فلسطینی در تاریخ 14 نوامبر 2017 به منظور بررسی ساز و کار اجرای مفاد توافق قاهره برگزار می‌شود.

*از گروه‌های فلسطینی برای مشارکت در نشست قاهره در اواخر ماه آینده دعوت به عمل می‌آید تا پرونده های سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف"، انتخابات و تشکیل دولت وحدت ملی مورد بررسی قرار گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 21 مهر 1396 ، کدخبر: 738153،www.tabnak.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین