پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بالاخره مردم باید کدام را باور کنند؛ اینکه کشور از رکود خارج شده یا اینکه رکود مهمترین مشکل کنونی کشور است؟

شعارسال: محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در نشست خبری اخیرش که درباره بازگشایی 1000 ال‌سی در روز یکشنبه و در آغازین ساعت‌های صدور دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها، اظهار داشت: این موضوع در برخی محافل و مجالس مطرح شده است که چگونه آقای رئیس‌جمهور چنین آماری را روز یکشنبه که در اروپا و غرب تعطیل است، اعلام کرد.

وی افزود: باید دید به چه نحو امکان‌پذیر است که در روز تعطیل 1000 ال‌سی بازگشایی شده باشد، باید دید آقای رئیس‌جمهو درباره بانک‌های خارجی این صحبت را مطرح کرده یا بانک‌های داخلی، چون ال‌سی‌ها را بانک‌های داخلی با هماهنگی بانک‌های خارجی باز می‌کنند، روزهای یکشنبه در ایران تعطیل نیست و واردکنندگان و تجار باید از طریق بانک‌های ایرانی نسبت به بازگشایی ال‌سی‌ها اقدام کنند، ممکن است از قبل تشکیل پرونده داده و کارهای اولیه را انجام داده باشند، اما اگر منظور رئیس‌جمهور بانک‌های خارجی است که باید گفت این سخن دارای ابهام است و طبیعتاً‌ مسئولان امر باید بتوانند موضوع را توجیه کنند و مستندات خودشان را در این زمینه ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات سال گذشته رئیس‌جمهور که گفته بود «ما خوشبختانه از رکود عبور کردیم» و سخنان متناقض اخیرش در 29 دی‌ماه که گفته بود «امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است»، گفت: بالاخره مردم باید کدام را باور کنند اینکه کشور از رکود خارج شده یا اینکه رکود مهمترین مشکل کنونی کشور است؟

وی در همین زمینه تصریح کرد: ما همچنان در رکود هستیم، رکود شدیدی هم بر کشور حاکم شده است و با ارزیابی وضعیت تولیدکنندگان واقعاً هیچ آثار و علامتی از خروج از رکود نمی‌بینیم.

پورمختار تأکید کرد: قانون بسیار خوب مربوط به لایحه خروج از رکود هم اخیراً در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ولی متأسفانه همچنان اجرایی نمی‌شود، ما آثار رکود را همچنان در کشور شاهدیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان از رکود حاکم بر کشور ابراز شکایت و نگرانی می‌کنند، یادآور شد: تا وقتی که بازار فعال نباشد، تا زمانی که پول در جیب مردم نباشد، طبیعی است که تولیدکننده داخلی نتواند کالایی تولید کند، مجموعه داشته‌هایش هم یا باید انبار کند یا بدون گرفتن وجه به مشتری بدهد که آن هم دوباره عاملی برای رکود و عدم امکان ادامه کار و تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه عنوان کرد: بانک‌ها هم در این حوزه خودشان هم در سختی هستند و هم سختگیرانه برخورد می‌کنند، ما امروز در تأمین سرمایه در گردش با مشکلات جدی مواجه هستیم، در واردات مواد اولیه مشکل داریم و مهم‌تر از آن مشکل ما در ارتباط اتصال موضوع رکود با تورم است.

وی متذکر شد: خواست دولت برای مهار تورم از طریق ایجاد رکود امری معکوس است، اگر دولت بخواهد تورم را به این شکل و با کاهش نقدینگی پایین بیاورد، طبیعی است که رکود بر کشور حاکم می‌شود، لذا ما معتقدیم دولت و تیم اقتصادی باید در این سیاست تجدیدنظر کنند.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: لازمه خروج از رکود می‌تواند درصدی از تورم باشد، مردم الآن تورم را تا حدی می‌پذیرند البته نه تورم‌های سنگین و بالا را ولی رکود حاکم بر کشور واقعاً دیگر قابل تحمل نیست و به شدت گلوی تولیدکنندگان کشور را فشار می‌دهد، امیدواریم هر چه سریعتر شرایط رکودی کشور بهبود یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 2بهمن1394، کدخبر: 13941102000141: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین