پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی مبدل شود، بر درون‌زا بودن اقتصاد کشور و خداتکایی اقتصادی تاکید کرد.
شعارسال: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی مبدل شود، بر درون‌زا بودن اقتصاد کشور و خداتکایی اقتصادی تاکید کرد.

هوشنگ بازوند صبح امروز سه شنبه در دومین نشست اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پروژه هایی که در اقتصاد مقاومتی تعریف می شود باید برای استان تاثیرگذاری داشته باشد. برای مثال این پروژه‌ها فرهنگ کار را در استان ارتقاء دهد.

وی افزود: باید مسئولین استان به دنبال شناسایی نیازهای استان باشند، چرا که کسانی که تهران هستند نمی دانند نیاز مردم استان کرمانشاه بیشتر در چه راستایی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع قاچاق کالا در کشور گفت: دشمن شماره یک اقتصاد مقاومتی کالاهای قاچاق بوده که نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است و این یک فسادی است که کل کشور با آن مواجه هستند و گریبانگیر کل کشور است.

وی با بیان اینکه، موانع فراوانی بر سر راه اقتصاد مقاومتی است که باید در جهت رفع آنها تلاش خود را بکار بگیریم، گفت: این جلسه یکی از جلسات حساس است و باید سعی می شود هر ۱۵ روز یکبار با حضور کلیه مدیران برگزار شود.

بازوند افزود: در استان ما باید جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به نوعی از همه جلسات اثرگذارتر باشد. مشروط به اینکه مردم بتوانند برنامه ها را قبول کنند و در زندگی آنها اثر مثبت بگذارد.

وی با اشاره به رویکردهای اقتصاد مقاومتی گفت: ۱۱ رویکرد اقتصاد مقاومتی، تاکید بر مردمی بودن اقتصاد مقاومتی دارد و ما هم باید این موضوع را در این راستا پیش ببریم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی را به یک فرهنگ عمومی برای مردم تبدیل کنیم، گفت: سران سه قوه و همه مسئولین بر این موضوع اجماع دارند و هیج کجای تاریخ جمهوری اسلامی چنینی اجماعی وجود نداشته است. لذا باید از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

وی افزود: اگر چه برنامه ششم با تاخیر یکساله آغاز شد اما رویکرد اقتصاد مقاومتی در آن لحاظ شده است.

بازوند تصریح کرد: اگر دنبال بحث عقب ماندگی اقتصاد مقاومتی هستیم نیاز به جهش داریم و این محقق نمی شود مگر با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و علم و دانش.

وی با تاکید بر درون زا بودن اقتصاد مقاومتی یادآور شد: درون زا بودن اقتصاد یعنی از خود شروع کنیم و ما تاثیرگذا باشیم و از همه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری در این مسیر استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما در بحث برون زا بودن اقتصاد مقاومتی بلد نبودن دیپلماسی اقتصاد مقاومتی است و همین سبب شده که به درستی نتوانیم با بازارهای کشورهای همسایه وارد مذاکره شویم.

وی در پایان گفت: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی بحث افزایش تولید داخلی است که باید در این عرصه ورود پیدا کنیم و بیشتر از کالاهای داخلی استان استفاده کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 مهر 1396، کدخبر: 4116446 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین