پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۴
کسانی از مسئولین دیپلماتیک و اقتصادی دولت در جریان برنامه آمریکا برای خروج از برجام گفته اند به رغم خروج آمریکا از برجام، اگر طرف‌های اروپایی بمانند ما هم هستیم!

شعار سالحجت‌الله عبدالملکی کارشناس مسایل اقتصادی در کانال تلگرامی خود نوشت:

گاهی برخی اظهارنظر‌ها بی پرده حکایت از کمبود اطلاعات افراد می‌کند!

کسانی از مسئولین دیپلماتیک و اقتصادیدولتدر جریان برنامه آمریکا برای خروج از برجام (که عملا با سخنان شب گذشته ترامپ کلید خورد) گفته اند به رغم خروج آمریکا از برجام، اگر طرف‌های اروپایی بمانند ما هم هستیم!

اما این دوستان توجه ندارند که:

اولا) تحریم‌های ثانویه (فراسرزمینی) آمریکا بر همه کشور‌ها سایه انداز است، چه اروپایی باشند و چه غیر اروپایی. این یعنی برای قطع رابطه نیم بند شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی باایراننیازی به تحریم‌های مجدد اروپایی وجود ندارد!

مگر اینکه دوستان ما فراموش کرده باشند که در جریان تحریم ها، بانک‌های اروپایی قریب به ۲۰ میلیارددلارتوسط آمریکا

جریمه شدند، بدون اینکهاتحادیه اروپا(که خودش هم تحریم کرده بود) یک سنت بخواهد آن‌ها را جریمه کند!

بدین سبب با خروج آمریکا از برجام، باقی ماندن سایر طرف‌ها اثرش "تقریبا هیج" است!

ثانیا) به لحاظ راهبردی، منافع بلندمدتکشورهای اروپاییطرف برجام بیش از ایران به آمریکا گره خورده است و لفاظی‌های آن‌ها در دفاع از برجام، پس از خروج آمریکا از این معاهده دیری نمی‌پاید!

راه حل هماناقتصاد مقاومتیاست که دوستان عزیز ما در دولت با توهم اثربخشیاقتصادمذاکراتی و به امید آمریکا و غرب کنارش گذاشتند ...

پ. ن: هدف اصلی آمریکا از طرح این مباحث، سوق دادن ایران به سمت اروپاست، اروپایی که همنوا با آمریکا خواستار مذاکره با ایران در خصوص برنامه‌های منطقه‌ای و موشکی است!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری افکار نیوز، تاریخ انتشار 23 مهر 96، کدمطلب:۶۷۱۱۶۸، www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین