پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه نمی‌توان روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد چون تابعی از اراده آمریکا است، گفت: اروپا تلاشی توامان را برای حفظ بازار تجاری خود در ایران و تضعیف توان موشکی و منطقه‌‌ای کشورمان پیگیری می‌کند.

شعارسال : حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مواضع اخیر آمریکا و اتحاد اروپا علیه ایران، اظهار داشت: با توجه به وجود دوگانگی در رفتار اتحادیه اروپا علیه ایران به نظر می‌رسد نوعی هماهنگی در سیاست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در بسیاری از موارد وجود دارد.

وی افزود: انتظار می‌رفت که بعد از اظهارات غیراصولی و غیرمنطقی دونالد ترامپ علیه ایران اتحادیه اروپا موضعی کاملا شفاف و قاطع بگیرد اما موضعی دوگانه اتخاذ شد.

هانی‌زاده در همین زمینه ادامه داد: اتحادیه اروپا از سویی از برجام حمایت کرد و اعلام کرد ایران به تعهداتش عمل کرده ولی در خصوص اتهام‌زنی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران بی‌ثبات کننده منطقه است، هم‌نوایی با آمریکا دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اتحادیه اروپا از سویی تلاش می‌کند که بازار خود را در ایران از دست ندهد و با استفاده از برجام شریک تجاری ایران باشد، خاطرنشان کرد: از سویی دیگر نیز یک ایران ضعیف که قدرت بازدارندگی نداشته و خالی از تاثیرگذاری در منطقه باشد، مدنظر اتحادیه اروپاست و این خواسته‌ آمریکایی‌ها هم هست.

وی افزود: انتظار می‌رفت فرانسه، آلمان و انگلیس مواضع محکمی در مورد اتهام‌زنی‌های ترامپ اتخاذ کنند اما به بیانیه تائید برجام اتکا کردند و به همین دلیل نمی‌توان روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد چون تابعی از اراده آمریکا است.

هانی‌زاده با بیان اینکه ایران باید سیاست‌های خود را در قبال اتحادیه اروپا تغییر داده و آن را وادار به اتخاذ موضعی شفاف کند، گفت: درخواست مذاکره متمّم که از سوی اروپایی‌ها مطرح می‌شود بخشی از خواسته‌های آمریکاست و ایران تحت هیچ شرایطی نمی‌‌تواند مذاکرات دیگری را آغاز کند که دستور کار آن توان نظامی و منطقه‌ای و بازدید از مراکز نظامی ایران باشد؛ چون این مسئله با حاکمیت ملی ایران مغایرت کامل دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار :26 مهرماه 96، کد خبر:13960726000546،://www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین