پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
رییس حوزه علمیه اصفهان در تشریح اهمیت ولایت امیرمؤمنان(ع)، گفت: دین به واسطه آمیخته شدن با ولایت امیرمؤمنان(ع) کامل و مرضی خداوند شد.

شعارسال : حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: احدی نمی تواند بهشت الهی را توصیف کند.

وی در تفسیر آیه صد و شصت و یکم سوره بقره که می فرماید«إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلائِکَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ» افزود: مشهور در شیعه این است که بهشت مخصوص شیعیان است و غیر شیعه به بهشت نخواهد رفت چرا که عبادت بدون داشتن ولایت اهل بیت(ع) پوچ و بی ثمر است.

حضرت آیت الله مظاهری در تشریح اهمیت ولایت امیرمؤمنان(ع) خاطرنشان کرد: در روز غدیر قبل از این که ولایت امیرمؤمنان(ع) ابلاغ شود خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمود اگر علی(ع) را معرفی نکنی رسالتت را انجام نداده ای؛ دین به واسطه آمیخته شدن با ولایت امیرمؤمنان(ع) کامل و مرضی خداوند شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: بهشت خداوند بسیار پهناور است؛ با توجه عظمت بی منتهای بهشت خیلی افراد باید به بهشت بروند ولی با توجه به صحبت هایی که از تفسیر این برمی آید مبنی بر این که تنها شیعیان به بهشت می روند تناقض ظاهری به وجود می آید که چرا بهشت الهی تا این حد پهناور است ولی تعداد شیعیان نسبت به جمعیت جهان اندک است.

استاد اخلاق حوزه علمیه پاسخ داد: بر اساس قاعده لطف، باید صلح جهانی ایجاد شود و همه تحت ولایت اهل بیت(ع) در عدل کامل قرار گیرند؛ پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، از خلقت حضرت آدم(ع) تا زمان ظهور مقدمه ای برای دوران رجعت است.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: حکومت اهل بیت(ع) در دوران هجرت چندین هزار سال به طول می انجامد؛ آیه اکمال دین باید تحقق یابد وگرنه خلقت انسان بدون هدف می شود؛ بر اساس روایتی از امام عصر(عج) در دوران رجعت فرمانده کل قوا حضرت زهرا(س) هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: در حکومت عدل امام عصر(عج) گناه تا حد زیادی از جامعه پاک می شود، در آن روزها همه جامعه یکدست خداوند را می پرستند، نسل تشیع در آن زمان بسیار زیاد می شود.

وی اذعان کرد: احدی نمی تواند بهشت را توصیف کند، آنچه قرآن می فرماید راجع به بهشت می فرماید برای تقریب به ذهن انسان ها است؛ آیه ای بی نظیر در قرآن هست که بیان می دارد برای بهشتیان هر چه تصور کنیم در بهشت وجود دارد.

حضرت آیت الله مظاهری گفت: امروز طبق روایتی روز شهادت حضرت رقیه(س) است که امیدوارم ایشان ما را دعا کنند و نظری بر جلسه ما داشته باشند.

لازم به ذکر است که در پایان جلسه حجت الاسلام سید حسین آقامیری روضه مختصری برای حضرت رقیه(س) قرائت کرد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 3آبان 1396، کدخبر: 533684،www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین