پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان یکی از ۱۱ شهر برتر جهان از نظر جاذبه‌های گردشگری است اما در جذب گردشگر با شهرهای جذاب دنیا از جمله لندن، پاریس و استانبول قابل مقایسه نیست.

شعار سال: مصطفی رناسی در این باره که پیش‌تر گفته بودید اصفهان در راستای جذب گردشگر از بقیه شهرهای خارجی عقب‌تر است، اظهار داشت: اصفهان یکی از 11 شهر برتر جهان ازنظر جاذبه‌های گردشگری است اما در جذب گردشگر با شهرهای جذاب دنیا ازجمله لندن، پاریس و استانبول قابل‌مقایسه نیست.

وی نبود زیرساخت‌ها، هتل‌ها، روابط خارجی، امکانات لازم و نیز عدم معرفی لازم شهر، عدم فعالیت شرکت‌های بنگاهی و گردشگری بین کشورها را دلیل عقب ماندن اصفهان نسبت به دیگر شهرهای جذاب دنیا در بحث جذب گردشگر عنوان کرد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه لازمه گردشگری از ابتدا ایجاد روابط سیاسی و اقتصادی مناسب میان کشورها بوده است، افزود: همچنین تسهیلاتی ازجمله ویزا، خطوط هواپیمایی و وسایل حمل‌ونقل می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر واقع شود، در این راستا باید گفت بدون فراهم کردن امکانات زیر بنایی برای گردشگر نمی‌توان گردشگر جذب کرد.

وی ادامه داد: ولی با برنامه‌های در دست اقدام امیدواریم هتل‌های بسیار ساخته شود و نیز تسهیلاتی که در زمینه ویزا در دفتر وزارت خارجه در اصفهان صورت می‌گیرد بتوانیم به جذب گردشگر بهبود ببخشیم.

رناسی با بیان اینکه اگر با کشورهای هدف از نقطه‌ای آغاز کنیم که بدانند توان جذب گردشگر داریم، می‌توان سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های لازم را برای جذب گردشگر آماده کرد، گفت: ایجاد رستوران‌ها و غذاهای بین‌المللی باید ازجمله اقداماتی باشد که در راستای جذب گردشگر انجام می‌دهیم تا ازنظر تورگردی، مترجم، رستوران، توجه به سلایق گردشگران دچار مشکل نشویم.

وی گفت: ما سلایق یک گردشگر را باید بررسی و شناسایی کنیم و بدانیم یک جهانگرد چینی و اروپایی به کدامیک از صنایع‌دستی اصفهان علاقه دارد، همچنین برنامه‌های متناسبی تنظیم کنیم تا مدت‌زمان اقامت گردشگران را بالا ببریم.

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه مهم‌تر از ورود یک توریست به شهر، تعداد شب‌هایی است که در آن شهر اقامت دارد، تصریح کرد: این موضوع که گردشگر شب‌های بیشتری در شهر اقامت داشته باشد بسیار اهمیت دارد که این‌گونه موارد نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و ویژه است، همچنین باید تعدادی از کشورهای هدف را انتخاب کنیم تا بتوانیم روزبه‌روز شاهد افزایش گردشگر باشیم.

وی با بیان اینکه چندین میلیون ایرانی در خارج از کشور اقامت می‌کنند که تاکنون به ایران نیامدند، افزود: یک سری از گردشگران، ایرانیان خارج از کشور هستند که بر روی آن‌ها کار می‌کنیم تا بتوانیم جذب گردشگر داشته باشیم چراکه ایرانیانی که در خارج از کشور بوده و تاکنون به ایران سفر نکردند خود می‌توانند گردشگر محسوب شوند و اگر سالانه یک‌مرتبه آن‌ها به ایران سفر کنند قسمت زیادی از اهداف گردشگری ما حل می‌شود.

توسعه اقتصادی از مؤلفه‌های توسعه پایدار

رناسی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان بر توسعه پایدار تمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: توسعه پایدار مؤلفه‌های مختلفی دارد که ازجمله آن‌ها را می‌توان توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی دانست.

وی ادامه داد: اگر در توسعه اقتصادی گفته شود اشتغال نداریم و دائماً به تعداد کارخانه‌ها اضافه کنیم به محیط‌زیست و آب آسیب زدیم، شاید بیکاری در آن زمان نداشته باشیم و اشتغال ایجاد کنیم اما دیگر هیچ فردی حاضر به زندگی در چنین شهری نیست پس بنابراین تفاوت میان توسعه پایدار و توسعه عادی همین است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه توسعه عادی، مؤلفه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، فرهنگی را در نظر نمی‌گیرد و درنهایت به بن‌بست می‌رسد، گفت: منظور از توسعه پایدار توسعه‌ای است که بتوان با حفظ ارزش‌ها، منابع طبیعی، محیط‌زیست، داشته‌هایی که اکنون داریم را حفظ کرده و در زمینه‌های مختلف توسعه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین کاری که شهرداری در توسعه شهری باید مدنظر داشته باشد، توسعه درآمدهای پایدار است، اظهار داشت: چراکه اگر شهرداری بر اساس تراکم فروشی قصد توسعه شهر را داشته باشد به طور یقینشهر تخریب می‌شود بلکه باید درآمدهای پایدار ایجاد کند.

رناسی گفت: درآمدها نباید بر اساس تراکم فروشی باشد بلکه باید براساس سرویس‌هایی باشد که به مردم داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در توسعه فرهنگی مهم نیست که زمین شهر تمیز باشد بلکه باید هوای شهر و فکر مردم هم تمیز باشد، در این راستا باید گفت در توسعه پایدار باید به تمام مؤلفه‌ها توجه شود نه اینکه یک سری درآمدهای مقطعی ناپایدار فقط به یک سری مؤلفه‌های زیباسازی ختم شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در دنیای امروز بدون صنعت نمی‌توان مسئله اشتغال را حل کرد، البته صنعت هم باید سازگار با محیط ‌زیست باشد، در این راستا باید گفت دارا بودن امکانات گردشگری نهایتاً بسیار سازگارتر با محیط زیست است، همچنین اگر محورهای توسعه را گردشگری و فناوری قرار دهیم در آینده می‌توانیم به توسعه پایدار برسیم.

همکاری با مدیریت شهری در تمامی بخش‌های اقتصادی

وی با بیان اینکه به‌تازگی این همکاری با شهرداری را در تمامی بخش‌های اقتصادی آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: به‌تازگی همکاری با شورای شهر و شهرداری اصفهان در تمامی بخش‌های اقتصادی آغازشده است و اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی در محل فکر و اندیشه فعالان اقتصادی آماده است که همکاری خود را با شهرداری و سایر ارگان‌ها در سطح توسعه پایدار انجام دهد.

رناسی در پاسخ به این سؤال که چه پتانسیل‌هایی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند اصفهان را به‌عنوان مرکز تولید فناوری و تکنولوژی در خاورمیانه تبدیل کند؟ گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و سایر دانشگاه‌ها، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان صنعتی که در اصفهان هستند و نیز کارخانه‌جات و صنایع مختلف که از سال 1300 تاکنون در اصفهان تأسیس‌شده است همچنین غیر از سابقه صنعتی صنفی و کارگاه‌های کوچک که از قدیم در اصفهان بوده سبب می‌شود که اصفهان به مرکز تولید فناوری و تکنولوژی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اصفهان بیش از 100 سال تاریخ صنعتی مدرن دارد، همچنین دانشگاه‌های بسیار خوب اصفهان نشان‌دهنده این است که امکانات آماده بوده اما نیازمند برنامه‌ریزی هستیم برای اینکه حمایت‌هایی در زمینه فناوری‌های نوین داشته باشیم و نیز با استفاده از استارت آپ‌ها و قرار دادن محور توسعه قطعاً به موفقیت می‌رسیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 3 آبان 96، کد مطلب: 1555471:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین