پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران از برخورد با فروشندگان کارتریج تقلبی در تهران خبر داد.

شعار سال: مهدی میرمهدی رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران  از وجود کارتریج های تقلبی در بازار خبر داد. به گفته ی او شروع به مصرف کارتریج با آمدن این پرینترها به بازار زیاد شد و در حال حاضر چیزی بالغ بر 200 هزار کارتریج در ماه مصرف داخلی کشورمان است، ابتدای امر موردی در ورود کارتریج ها نبود و به صورت اورجینال از طریق واسطه ها و دبی وارد ایران می شد.

میر مهدی توضیح داد: در همه دنیا مرسوم است که چین بلافاصله بعد از مصرف یک کالا به تولید انبوه آن رو می آورد و درجه دو، سه و چهار آن را تولید می کند، چینی ها آمدند، دست به کار شدند و همه قطعات این کارتریج را تولید کردند با اینکهقالب هایی که زدند بسیار هزینه آور بود ولی به دلیل تعدادی بالایی که تولید می کردند مقرون به صرفه می شد، در نهایت توانستند بازار این کالا را تصرف کنند.

او افزود: پس از مدتی کارتریج های طرح از کشور چین اول در جعبه های اورجینال می آمد ولی دولت چین جلوی آن را گرفت وصادرات کارتریج یا با برند چینی یا با جعبه خاکی که مشخص می کرد این یک طرح است شروع به فروش کردند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران اظهار کرد: متاسفانه عده ای از خلأ قانونی استفاده کردند و این کارتریج ها را در همان جعبه به چاپخانه ها تحویل دادندو کارتون ها را با قیمت بالاتری چاپ کردند، این کارتریج های طرح را در کارتن های تقلبی گذاشتند و به قیمت های گزافی به مصرف کننده فروختند.

میر مهدی ادامه داد: وقتی این مسئله ادامه پیدا کرد و دیدیم که شکایت های زیادی به ما شد و اگر بخواهیم بنشینیم و نگاه کنیم صد در صد به مصرف کننده خیانت کرده ایم بنابراینخودمان دست به کار شدیم و اعلام کردیم کهاز یک مهرماه فروش این کارتریج ها به صورت طرح ممنوع استو کسی حق فروش ندارد. این شرایط از1 مهرماه شروع شد و مرحله دومی که انجام دادیم مرحله ای است که شرکت هابرندها را معرفی کردند و در دفترخانه به ما تعهد نامه می دهند که مبادا به صورت رسمی عرضه نشودیا حداقل ما بتوانیم از مراجع قانونی با آنها مقابله کنیم و آن هم تا پایان امروز به آنها مهلت دادیم که تعهدنامه محضری را با برندها به ما تحویل دهند.

او با بیان اینکه تا انتهای هفته همه کسانی به صورت رسمی برند خود را ثبت می کنند نامشان را روی سایت می گذاریم و به همه نهادها و سازمان ها اعلام می کنیم که از طریق سایت ما این کالا را ببینند و خرید کنند.

او در توضیح چگونگی این تقلب گفت: کارتریج های طرح، کارتریجی نیست که بخواهد به دستگاه ضرر بزند. تفاوت آن در تعداد است ولی از لحاظ ساختاری فرقی ندارد در واقع نوعی کم فروشی و گران فروشی است.

او افزود: از یکم آبان دیگر مردم مشکلی بابت تشخیص ندارد مردم برندی می خرند مثلا برند ایکس ایرانی که به صورت رسمی وارد کرده و کارتریجی که 250 می خرند، الان 30 تومان می خرند دیگر فروشنده نمی تواند سر مردم کلاه بگذارد و بگوید این اورجینال است و یک کالای ایرانی به شما تحویل دهد.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص نحوه ی برخورد با متخلفان نیز گفت: ما تمام بازرسی ها را انجام دادیم و مطمئنا برخورد خواهیم کرد و اگر دوستان هم صنفمان بخواهند تخلفی انجام دهند واحد صنفی شان به مدت 15 روز تعطیل خواهد شد.

میر مهدی در پایان گفت: اتحادیه برای جلوگیری از هرگونه اظهار بی اطلاعی و به نصب اطلاعیه در سایت و تلگرام حتی پخش به صورت مکتوب در مغازه ها پخش کرده ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:627983، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین