پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که «اداره تحقیقات فدرال» مدارک مربوط به پرونده جنجالی «تبانی احتمالی رئیس جمهور آمریکا با مقامات روسیه» را به کنگره می فرستد.

شعارسال به نقل از وبگاه خبری هیل، «پل رایان» روز پنج شنبه اعلام کرد که «اِف بی آی» وعده داده است مدارک مربوط به پرونده جنجالی «تبانی احتمالی دونالد ترامپ با مقامات مسکو» را به کنگره تسلیم کند.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با امید به کشف اطلاعات بیشتری در خصوص رابطه اِف بی آی با بانی این پرونده- یک جاسوس سابق انگلیسی به نام کریستوفر استیل- و اینکه آیا اسناد و مدارک مذکور توسط بازپرسان فدرال و برای تقویت روند تحقیقات پیرامون رابطه احتمالی میان روسیه و تیم انتخاباتی ترامپ مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر، ماهها در جستجوی این مدارک بودند.

«دوین نونس» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در ماه آگوست دو احضارنامه صادر کرد که «اِف بی آی» و وزارت دادگستری آمریکا را به تسلیم این مدارک و اسناد ملزم می نمود. نونس روز جمعه را به عنوان آخرین مهلت قانونی برای تحویل این اسناد تعیین کرد.

پل رایان در کنفرانس خبری خود گفت: «اِف بی آی روز گذشته با ما تماس گرفت و اطلاع داد که به درخواست ما برای تحویل مدارک عمل خواهد کرد و تا هفته آینده این اسناد و مدارک را به کنگره تحویل خواهد داد».

گفتنی است که اوایل هفته جاری، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون»- نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا- و کمیته ملی حزب دموکرات از تحقیقاتی حمایت مالی کردند که در نهایت به تشکیل پرونده استیل منتهی شد؛ پرونده ای که بانی آن، مدعی تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات کرملین برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 آبان 96، کد خبر : 4125959،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین