پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
فاز دوم همکاری گروه سایپا با شرکت هیوندایی پاورتک (HPT) در زمینه تولید گیربکس6 سرعت اتوماتیک با انعقاد قرارداد جدید آغاز شد.

شعارسال: مدیرعامل شرکت مگاموتور در حاشیه امضای این قرارداد گفت: مذاکرات شرکت مگاموتور با هیوندایی کره از اوایل سال 95 آغاز شده و این همکاری با انعقاد قرارداد گسترده تر از قبل وارد فاز دوم خواهد شد.

«محمدرضا شیخ عطار» افزود: گروه سایپا براساس برنامه توسعه محصول خود و به منظور بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا بر روی پلتفرم های sp پس از بررسی تامین کننده های مختلف، قوای محرکه شرکت هیوندایی کره را انتخاب و اواخر سال 95 با این شرکت، قراردادی برای تامین گیربکس شش سرعت اتوماتیک برای خودروی sp100 امضا کرد.

**انعقاد دومین قرارداد همکاری گروه سایپا و شرکت هیوندایی کره

شیخ عطار با اشاره به تغییر ذائقه مردم در استفاده از خودروهای اتوماتیک گفت: نظر مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و علاقه بیشتری به استفاده از خودروهای اتوماتیک دارند که این موضوع، اهمیت انتخاب و بهره گیری از گیربکس مناسب اتوماتیک را افزایش داده و مگاموتور نیز با این شرکت معتبر بین المللی وارد قرارداد شده است.

وی تاکید کرد: با این رویکرد، گروه سایپا برای خودروهای اقتصادی خود مانند گروه ایکس 200 از گیربکس CVT شرکت پانچ بلژیک بهره گرفت و اکنون این نوع گیربکس بر روی دو خودرو ساینا و کوییک مورد استفاده قرار گرفته است.

شیخ عطار گفت: همکاری با این شرکت درسال های آینده، با هدف داخلی سازی و انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور انجام می شود که برای عملیاتی شدن این اقدام باید از مرحله مونتاژ عبور کرده و وارد ساخت پوسته و دنده های گیربکس شویم.

 اجرای برجام موجب لغو تحریم های هسته‌ای علیه ایران شد و سفر هیات های تجاری متعدد از کشورهای مختلف به منظور سرمایه گذاری، به ایران را در پی داشت.

در این میان، صنعت خودرو میزبان سرمایه گذاران خارجی بود و توانست تعدادی از شرکت هایی که به دلیل تحریم ها ایران را ترک کرده بودند را، بار دیگر به کشور بازگرداند.

مذاکرات انجام شده منجر به امضای چهار قرارداد در این بخش شد و فرانسوی ها گوی سبفت را ربودند و موفق شدند زودتر از دیگران به ایران بازگردند.

«پژو» که سابقه شراکت بیش از دو دهه با خودروسازان داخلی را داشت، با اعمال تحریم های هسته ای، اولین شرکتی بود که ایران را ترک کرد و با اجرای برجام، بلافاصله وارد مذاکره با خودروسازان شد تا جای خود را در بازار ایران باز کند.

دومین قرارداد صنعت خودرو نیز به فرانسوی ها رسید و با مذاکرات بسیار بین رنو با دو خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو توانست با شرکت اروپایی(پژو) به صورت ٥٠-٥٠ مشارکت کند.

سپس سایپا با سیتروئن وارد مذاکره شد و قرار شد، یکی از سایت های خود را به این شرکت اختصاص دهد و سیتروئن سومین شریک فرانسوی خودروسازان داخلی شد و نیمه مهرماه قراردادی برای تولید و فروش خودروهای سیتروئن در ایران به امضا رسید.

گروه خودروسازی پژو و سایپا، شریک تاریخی سیتروئن در ایران از سال 1966 بودند، موافقت نامه سرمایه گذاری مشترک را به امضا رساندند تا محصولات مشترک را در کارخانه سایپا کاشان که آورده سایپا در این قرارداد است، به مرحله تولید برسانند و سیتروئن مالکیت50 درصدی این کارخانه را در اختیار گرفت و مقررشد دو شرکت 300 میلیون یورو در بخش تحقیقات و تولید در مدت 5 سال سرمایه گذاری کنند.

البته در بخش خصوصی نیز قراردادهایی برای تولید مشترک با خودروسازان خارجی منعقد شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7آبان1396، کدخبر: 82712051: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین