پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
دبیر انجمن خودروسازان افزایش قیمت محصولات سایپا را ناشی از افزایش بهای مواد اولیه دانست.

شعار سال«احمد نعمت بخش» دبیر انجمن خودرو سازان در مورد دلیل افزایش قیمت برخی از محصولات سایپا گفت: افزایش قیمت محصولات سایپا به دلیل افزایش بهای مواد اولیه در یک سال گذشته است. یک بررسی ساده به خوبی نشان می دهد مس 34 درصد، سرب 14 درصد، پلیمرهای پلاستیکی 14 درصد، کائوچی مصنوعی 34 درصد و کائوچی طبیعی 47 درصد افزایش قیمت دارد. به این فهرست باید افزایش بهای فولادهای آلیاژی که بخش مهمی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید خودرو هستند را اضافه کرد. همچنین آلومینیوم 11 درصد، ورق های فولاد مبارکه 19 درصد گران شده است. قراضه که جزو مواد اولیه ریختگری در صنعت خودرو بوده 11 درصد گران شده همچنین کلیه لاستیک ها از مواد مصنوعی و لاستیک خودرو افزایش داشته اند.

او در ادامه افزود: مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان 37 درصد گران شده است. ضمن اینکه اگر افزایش قیمت را با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم، این افزایش تنها در حدود 15 درصد بوده این در حالی است که هزینه های جاری سایپا 18 تا 20 درصد افزایش دارد.

نعمت بخش گفت: از آنجاییکه که سرانه خرید خودرو در کشور بالا نیست و از هر 4 نفر یک نفر صاحب خودرو هستند، لیزینگ ها در کشور باید فعال شوند. راه فعال شدن لیزینگ ها این است که بانک مرکزی کمک کند. البته این بدان معنی نیست که در حال حاضر لیزینگ ها فعال نیستند بلکه آنطور که باید فعالیت ندارند.

دبیر انجمن خودرو سازان در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از چالش های خودروسازان امتناع از پرداخت تسهیلات به آنها از طرف نظام بانکی است. این در حالی است که گردش مالی صنعت خودرو در نظام بانکی سالانه بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان است.

نعمت بخش در مورد افزایش ظرفیت تولید خودرو در کشور گفت: ظرفیت کل خودروسازی در کشور 2 میلیون در سال است که در حال حاضر یک میلیون و ششصد هزار آن فعال شده است. سال گذشته حدود 40 درصد افزایش ظرفیت تولید خودرو در مقایسه با سال های گذشته داشتیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ایران خودرو و سایپا روزانه 6 هزار خودرو تولید می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:629744، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین