پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سپرده نقدی برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه، باید به 50 درصد کاهش یابد.

شعارسال: شاپور محمدی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از' سامانه جامع معاملات بازار سرمایه در شعب بانک مسکن افزود: هم اکنون میزان سپرده تشکیل صندوق سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور 70 درصد و 30 درصد آن به صورت سهام و اوراق بهادار است.

وی با بیان این که در گذشته برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری در این بازار باید 90 درصد سپرده گذاری به صورت نقدی انجام می شد، گفت: 10 درصد این سرمایه گذاری به صورت سهام و اوراق بهادار بود که هم اکنون به 70 درصد کاهش یافته است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بر فرهنگ سازی در بین مردم برای حضور در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: ما نباید از فرهنگ سازی در بازار سرمایه غلفت کنیم و توسعه فرهنگ سهامداری با روش های مختلف کارگزاری بانک مسکن در شعب زمینه سرمایه گذاری مردم در بازار سرمایه کشور را بیش از پیش تقویت می کند.
محمدی یادآورشد: هرچند که دنیا در راستای الکترونیکی شدن گام برداشته اما بازهم باجه های فیزیکی برای مردم اعتماد بیشتری دارند زیرا مردم عموما به اراده خدمت در یک مکان فیزیکی توجه جدی دارند.
وی با اشاره به مزیت های راه اندازی سامانه جامع معاملات بازار سرمایه در شعب بنک مسکن افزود: راه اندازی این سامانه در شعب و خرید و فروش سهام اوراق بهادار از طریق این سامانه در بانک مسکن در افزایش سرمایه گذاری مردم در بورس بسیار اهمیت دارد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بیان کرد: هرچند که عده ای به فعالیت تالارهای منطقه ای برای ما ایراد می گیرند، اما تالارهای منطقه ای با فرهنگ سازی زمینه حضور بیشتر مردم در بازار سرمایه کشور فراهم آورده است و مردم دوست دارند با مراجعه به این تالارها مسایل خود را در رابطه با بازار سرمایه مطرح کنند.
سامانه جامع معاملات بازار سرمایه صبح امروز ( یکشنبه ) با حضور مدیرعامل بانک مسکن در شعبه مرکزی این بانک رونمایی شد تا از این پس مشتریان این بانک بتوانند از طریق این سامانه سهام و اوراق بهادار بازار سرمایه را خرید و فروش کنند.
این سامانه در مرحله نخست در 4 شعبه تهران و 7 کلانشهرها نسبت به عرضه ابزارهای مالی بازار سرمایه اقدام می کند و به تدریج در سایر شعب بانک مسکن این خدمات به مشتریان عرضه خواهد شد.
عرضه اوراق در بازار اولیه، خرید و فروش اوراق معاملات ثانویه و پرداخت سود اوراق به خریداران از مزیت های راه اندازی سامانه جامع معاملات بازار سرمایه در شعب بانک مسکن است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 7 آبان 96، کد خبر: 82712160، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین