پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
یک مقام دولت امریکا در اقدامی که گمان می رود برای نخستین بار صورت گرفته باشد ، مستقیما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را در یک برنامه بی بی سی به فساد متهم کرده است .
شعار سال: به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، دولت امریکا در سال 2014 به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه ، تحریم هایی علیه برخی از محافل داخلی کرملین در نظر گرفت ولی پوتین را به مشارکت مستقیم در فساد متهم نکرد.

با این حال ، در جریان تحقیقات برنامه پانوراما در بی بی سی در مورد ثروت های پنهان پوتین ، یک مقام وزارت خزانه داری امریکا گفت پوتین ' تصویری از فساد ' است .

آدام سوژبین قائم مقام دستیار وزارت خزانه داری امریکا که بر تحریمهای روسیه نظارت دارد گفت :' ما شاهد غنی تر شدن دوستان و متحدان نزدیک پوتین با کمک مالی وی و حاشیه نشین شدن کسانی بودیم که وی غیر خودی دانسته و سرمایه های دولت را از آنها دریع می دارد. '

این مقام افزود :' این ثروت اگر از محل انرژی یا دیگر قرار دادهای دولتی باشد ، وی ( پوتین ) مستقیما آن را به جیب کسانی می ریزد که خادم خود می داند و دیگران را کنار می گذارد. برای من این ' تصویر فساد ' است .

وی گفت : دولت امریکا سال هاست که از این موضوع خبر دارد.

در این برنامه به استناد یک گزارش محرمانه سیا از سال 2007 گفته شده است که ثروت پوتین حدود 40 میلیارد دلار است .

به گفته سژوبین ، گمان می رود که پوتین سالانه حدود 110 هزار دلار حقوق از دولت بگیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرانا، تاریخ انتشار6بهمن1394، کد مطلب: 81935598 (5128454)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین