پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان گفت: با توجه به کاهش ذخیره‌سازی بنزین در نیمه نخست سال جاری ۱۱ میلیون لیتر واردات بنزین داشتیم و هنوز پالایشگاه ستاره خلیج فارس به میزانی که مقرر بوده تولید بنزین نداشته است.

شعار سال: جلال‌الدین مراد عصر چهارشنبه در نشست توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی با محوریت اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان دومین منطقه بزرگ در کشور با یک میلیارد و 470 میلیون لیتر ذخیره‌سازی است، اظهار داشت: این شرکت در هرمزگان دارای نه ناحیه و 145 جایگاه عرضه سوخت مایع و 20 جایگاه عرضه سوخت سی ان اجی است.

وی ادامه داد: روزانه 130 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از هرمزگان به دیگر استان‌ها و مرکز کشور منتقل می‌شود و بنادر شهید رجایی و شهید باهنر در بندرعباس نیز کار صادرات نفت و گاز را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان افزود: در شش ماهه نخست سال جاری سه میلیارد و 465 میلیون لیتر نفت کوره از هرمزگان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه درصد رشد داشته است.

مراد تصریح کرد: با توجه به کاهش ذخیره‌سازی بنزین در نیمه نخست سال جاری 11 میلیون لیتر واردات بنزین داشتیم و هنوز پالایشگاه ستاره خلیج فارس به میزانی که مقرر بوده تولید بنزین نداشته است.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مجاورت پالایشگاه نفت بندرعباس قرار دارد، در فاز نخست که در روزهای قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری با حضور رئیس جموری، وزیر نفت و مجریان این پروژه به بهره‌برداری رسید قرار بود قرار بود، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، چهار و نیم میلیون لیتر گازوئیل یورو چهار، یک میلیون لیتر نفت سفید یورو چهار و یک میلیون و 300 هزار لیتر گاز مایع (الپیجی) یورو چهار تولید کند.

در برنامه هدف این پالایشگاه آمده است، با بهره‌برداری کامل از ستاره خلیج فارس با تولید 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو چهار و پنج، تولید بنزین در کشور به بیش از 100 میلیون لیتر در روز خواهد رسید که افزون بر قطع واردات بنزین، امکان صادرات این فرآورده و افزایش کیفیت سوخت مصرفی داخل نیز فراهم شده و ایران به جرگه صادر کنندگان بنزین می‌پیوندد.

اما این در حالیست که با وجود تمامی تبلیغات صورت گرفته، ستاره خلیج فارس در فاز نخست از میزان تولید مقرری عقب است و طبق اخباری غیررسمی میزان بنزین تولیدی در این پالایشگاه به حدود پنج میلیون لیتر در حال حاضر می‌رسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کد مطلب: 1561748 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین