پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد هفته آینده به منظور منصرف کردن سناتورهای کنگره از لغو برجام یا وضع تحریم‌های جدید علیه تهران که می‌تواند بقای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را در معرض خطر قرار دهد، به آمریکا سفر می‌کند.


شعارسال:  «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد هفته آینده به منظور منصرف کردن سناتورهای کنگره از لغو برجام یا وضع تحریم‌های جدید علیه تهران که می‌تواند بقای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را در معرض خطر قرار دهد، به آمریکا سفر می‌کند.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش کرد، وزیر خارجه انگلیس در حالیکه برجام را «پیروزی چشمگیر دیپلماسی» توصیف کرد، ادامه دادکه این توافق، تغییرات گسترده‌ای در سیاست‌های ایران در خاورمیانه همچون حمایت این کشور از حزب‌الله‌ به وجود نیاورده است.

ماه گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتیکه کنگره و همپیمانان آمریکا، شرایط ایران را سخت‌تر نکنند و محدودیت‌های دائمی برای برنامه هسته‌ای ایران به وجود نیاورند، برجام را لغو می‌کند.

جانسون در گفت‌وگو با کمیته امور خارجی، گفت که رفتار ایران، اوضاع بسیار خطرناکی را به وجود آورده است اما مهم است که آمریکا با رد کامل برجام، «تر و خشک را با هم نسوزاند».

وی ادامه داد که 80 میلیون ایرانی «شایستگی و نیاز دارند که مزایای برجام و تعامل را حس کنند».

جانسون تأکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران (به برجام) را تأیید کرده است و گفت: «ایران آینده بسیار فوق‌العاده‌ دارد و این عقیده نباید به گونه‌ای باشد که ما را در مقابل رفتار مخرب ایران نابینا کند یا اینکه درباره جایی که قرار است این کشور (ایران) به آنجا برسد، دچار توهمات کند».

وزیر خارجه انگلیس گفت که احتمال دارد اقداماتی را برای محدود کردن ایران انجام دهد اما خواستار هیچ گونه اقداماتی نیست که به گونه‌ای بر برجام تأثیر بگذارد که «این توافق دیگر از نقطه نظر ایران قابل اعتماد نباشد».

این دیپلمات انگلیسی تصریح کرد که نگران است که تحریم‌های بیشتر علیه ایران، به تعامل اقتصادی محدود با ایران خدشه وارد آورد.

وی ضمن تأکید بر اینکه کانال ارتباطی انگلیس-آمریکا همچنان ضروری باقی مانده است، تلاش کرد که از مدیریت ترامپ در موضوع برجام انتقاد نکند و گفت که حائز اهمیت بود که تنها حاضر به تأیید پایبندی ایران نشد و تصمیم نهایی را برعهده کنگره گذاشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری افکارنیوز ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کد خبر: 678431، www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین