پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
امام جمعه قزوین گفت: تنها از مسیر درس آموزی در مدرسه خدا می‌توان رستگار شد.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بنیانگذار آموزش و پرورش خداست و ما نیازمند حفظ و بکارگیری بنیان‌های بدون اشکال خدای متعال هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه انسان‌ها به ویراستاری بنیان‌های الهی پرداخته‌اند و آن‌را به انحراف کشاندند، ابراز کرد: خداوند در اولین کلام وحی خود در سوره علق ادبیات دانش آموزی به کار برده است و می‌گوید همه عالم اسم رب است، اگر ما از نظر دانش الهی به این مرحله رسیدیم یعنی سواد لازم را کسب کرده‌ایم.

امام جمعه قزوین کلام خداوند را دارای معارف الهی دانست و عنوان کرد: خداوند خالق و ما مخلوق او هستیم و باید همه بندگان الهی را مخلوق خدا ببینیم.

وی افزود: اشکال کار آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما این است که می‌گویند عالم در خلقت و آفرینش خودکفاست و مهندسی نهادهای آموزشی همین خودکفایی در دین و خدا را به کودک، نوجوان و جوان ما می‌آموزد و القا می‌کند‌.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خدا انسان و جهان را مخلوق می‌داند و همه ما مخلوق دستگاه الهی هستیم؛ اما در دانشگاه‌های جهان متاسفانه روال آموزشی به سمتی حرکت کرده که خداوند را از خلقت عالم جدا کرده‌اند.

عابدینی گفت: زمانی که خدای متعال از خلقت دنیا کنار گذاشته می‌شود خالق جدیدی در اذهان عمومی شکل می‌گیرد که با آفرینش اصلی جهان بسیار متفاوت است که در این شرایط اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد؛ زیرا این خداها صراط‌های متفاوت به بشر ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: سردمداران جهان، امروز به دنبال این هستند که خدایی به مردم ارائه دهند که ایدئولوژی این خالق را خودشان ساخته‌اند، نه خدایی که خودش ایدئولوژی به خلق ارایه می‌دهد.

وی عنوان کرد: اگر انسان‌ها با ایدئولوژی‌های خودساخته به سوی خدا حرکت کنند هرکس یک نوع خالق و آفریننده خواهد داشت و در این فضا صراط‌ها و خداهای متعدّد شکل می‌گیرند.

امام جمعه قزوین گفت: زمانی که خدای متعال در اولین آیاتی که به پیامبر اسلام (ص) وحی فرستادند، می‌فرمایند: «خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ». یعنی شما انسان‌ها معلّق هستید و اگر خدا را بشناسید متوجه می‌شوید که باید به جایی تکیه کنید.

عابدینی اضافه کرد: در همین راستا خداوند تاکید دارد که فقط او را بپرستیم و تکیه‌گاه اصلی ما قرار بگیرد.

وی بیان کرد: همه ما در حال پرستش هستیم؛ اما مهم این نکته است که در حال پرستش چه‌چیزی هستیم؟ همه انبیا و امامان آمدند تا نوع پرستش ما را اصلاح کرده و این پرستش را در مسیر اصلی هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: زمانی‌که خداوند بستر دنیا را به عنوان مدرسه قرارداد موضوع درس خدا «کرامت» شد، زیرا خداوند معلم کرامت است و انبیای الهی معلمان مدرسه دنیا هستند.

وی گفت: تنها از مسیر درس آموزی در مدرسه خدا می‌توان رستگار شد و به بهشت دست پیدا کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 12 آبان 96، کد مطلب: 1563583: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین