پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس متوسطه اول دخترانه و پسرانه در پایه هشتم در 30 مدرسه و در شهرستان‌های البرز، تاکستان و قزوین اجرا می‌شود.

شعارسال: زهرا غلامرضایی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان ویژه دبیران در استان اظهار داشت: کاهش اعتماد عمومی و کاهش حس نوع‌دوستی از عوامل مؤثر در شیوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان با هدف ارتقا توانمندی‌های آن‌ها در زمینه‌هایی همچون اصلاح نگرش‌ها در رفتارهای پرخطر، افزایش مهارت‌های کارگروهی و مشارکت در بین دانش‌آموزان، افزایش اعتماد عمومی، آموزش تمرین تصمیم‌گیری‌های درست و غیره انجام می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: این طرح می‌تواند با افزایش مشارکت اجتماعی در میان دانش‌آموزان در کنترل آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند.

غلامرضایی یادآور شد: سوق دادن دانش‌آموزان به سمت مشارکت اجتماعی سبب تقویت سرمایه اجتماعی و خروج از فردگرایی و خودخواهی جوانان می‌شود که در این زمینه می‌توانیم با تقویت کارگروهی و با مشارکت خود دانش‌آموزان، آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در سال تحصیلی 95- 96 در 10 مدرسه شهرستان قزوین به صورت پایلوت با موفقیت اجرا شد و در سال تحصیلی 96-97 طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان هم در مدارس متوسطه اول دخترانه و پسرانه در پایه هشتم در 30 مدرسه و در شهرستان‌های البرز، تاکستان و قزوین با مشارکت ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برای اجرای مطلوب این طرح، یک دوره آموزشی ویژه دبیران مطالعات اجتماعی و درس تفکر و سبک زندگی مدارس منتخب در 11،10 و 12 آبان ماه سال جاری توسط سازمان بهزیستی اجرا و پس از آن دوره آموزشی در مدارس منتخب اجرا می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13آبان1396، کدخبر: 13960813000075: www.qazvin.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین