پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر تقویت کارآفرینی در جامعه گفت: آمار دختران فارغ‌التحصیل بیکار رو به افزایش است.

شعار سال: معصومه ابتکار در نشست نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و کارآفرینان مازندران با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید همه شاخص‌ها در مازندران رو به بهبود بوده است اظهار داشت: کارهای جالبی در این مقطع در استان صورت گرفته که نشانگر تلاش‌های موثر دولت در مازندران با مدیریت استاندار بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی و انگیزه در مازندران بسیار بالا و متعالی است، افزود: احساس تعهد، انگیزه بالای اجتماعی، سرمایه ملی محسوب می‌شود و دولت دوازدهم قدر سرمایه اجتماعی را می‌داند و برای بسط و توسعه این سرمایه ملی تلاش خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور ضرورت توجه به شعار امسال و تقویت تولید و اشتغال را برنامه‌محوری دولت برشمرد و گفت: با کمک مردم باید فرصت اشتغال و کارآفرینی که حق آنان است فراهم شود.

وی با بیان اینکه آمار دختران فارغ‌التحصیل بیکار رو به افزایش است، افزود: هدایت رشته‌های تحصیلی به سوی کارآفرینی و مهارت‌های زندگی بسیار مهم است.

ابتکار با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به حوزه کارآفرینی بانوان به‌ویژه زنان سرپرست خانواده توجه ویژه شده است، گفت: آمار به‌کارگیری در بانوان در مشاغل در دو سال گذشته رو به افزایش بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از سرمایه اجتماعی دختران باید استفاده بیشتری شود، افزود: حضور بانوان در مشاغل سبز باید توسعه یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه 1.5 میلیارد دلار به تقویت اشتغال روستایی اختصاص یافته است، گفت: سهم زنان از این اعتبارات باید عادلانه باشد.

ابتکار با بیان اینکه پروژه توان افزایی با مشارکت سازمان های مردم نهاد با قوت ادامه خواهد یافت، گفت: طرح تاب آوری اجتماعی از طرح‌های مهم است که باید استمرار یابد.

وی بر شبکه‌سازی در تشکل‌های مردم نهاد و کارهای مشترک برای برطرف شدن مشکلات در سطح ملی و منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: آیین‌نامه مشارکت اجتماعی این فرصت را فراهم می‌کند.

معاون رئیس جمهور بر دیده‌بانی مسائل زنان تصریح کرد و گفت: نقش تشکل‌ها و رسانه‌ها در دیده‌بانی مسایل اجتماعی، زنان و خانواده بسیار مهم است.

ابتکار با بیان اینکه دولت باید از نقد سازنده در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه زنان و خانواده استقبال کند، تصریح کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم و جلب مشارکت آنان و سیاست‌گذاری و نظارت از سوی دولت به بسط سرمایه اجتماعی منجر می‌شود.

وی دریای مازندران را سرمایه‌ای ملی و جنگل هیرکانی را بزرگ‌ترین مدرسه طبیعت توصیف کرد و گفت: از جنگل می‌توان در درمان آسیب‌های روحی و روانی بهره برد.

معاون رئیس جمهور بر مدیریت پسماند و کاهش آلودگی به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در این بخش فراهم شده است و دولت از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

تقویت حضور بانوان در طرح‌های دانش بنیان

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه پذیرفته شدگان دختر مازندرانی در کنکور سراسری بیش از پسران است تاکید کرد: حضور زنان در مراکز دانش بنیان و شتاب باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه زنان از توانمندی خوبی برای ایفای نقش‌های مدیریتی برخوردارند، گفت: باید زمینه به‌کارگیری 30 درصدی زنان در مناصب عالی مدیریتی در چهار سال آینده محقق شود.

فلاح با اعلام اینکه نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته 10.8 درصد بوده است، افزود: این نرخ در تابستان امسال به 9.5 درصد کاهش یافته است.

استاندار مازندران بر ضرورت کنترل آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و با بیان اینکه در مازندران برنامع جامع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با قوت در حال اجرا است، افزود: تقویت تولید و اشتغال برنامه‌محوری استان در سال جاری است و باید همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری بطور مجدانه اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام شده اقدامات بسیار خوبی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال 96 آمار طلاق در استان به میزان هشت درصد کاهش یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1 آبان 96، کد مطلب: 1554295، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین