پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
الشرق الاوسط در گزارشی مدعی شد طبق افشاگری منابع نزدیک به نخست‌وزیر مستعفی لبنان، سازمان‌های اطلاعاتی غرب درباره طرحی برای ترور حریری، به او هشدار داده بودند.
شعارسال: الشرق الاوسط در گزارشی مدعی شد طبق افشاگری منابع نزدیک به نخست‌وزیر مستعفی لبنان، سازمان‌های اطلاعاتی غرب درباره طرحی برای ترور حریری، به او هشدار داده بودند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن امروز یکشنبه با انتشار گزارشی به نقل از منابع نزدیک به سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی غرب به سعد حریری درباره طرح ترور او هشدار داده بودند.

الشرق الاوسط در این گزارش مدعی شد طبق اظهارات منابع نزدیک به نخست وزیر مستعفی لبنان، سازمان‌های اطلاعاتی غربی درباره طرحی برای ترور حریری، به او هشدار داده‌اند؛ این در حالی است که جزئیات بیشتری از این ادعا مطرح نشده است.

روز گذشته نیز رسانه‌های سعودی العربیه و الحدث به نقل از منبع نامشخصی گزارش دادند یک طرح تروریستی علیه حریری طی روز‌های گذشته در بیروت خنثی شده است.

با این حال، شبکه خبری المیادین لبنان به نقل از ژنرال عباس ابراهیم، رئیس سازمان امنیت عمومی لبنان اعلام کرد تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر احتمال ترور شخصیت‌های سیاسی لبنان به دست این سازمان نرسیده است.

سعد حریری روز چهارشنبه به این دلیل که جانش در خطر است از سمَت خود استعفا داد. او شرایط سیاسی لبنان را مشابه سال ۲۰۰۵ که پدرش رفیق حریری ترور شد، توصیف کرد. او همچنین با مطرح کردن ادعا‌هایی بی اساس، ایران و حزب الله لبنان را به دخالت در امور سایر کشور‌های عربی متهم کرد.

حریری روز جمعه به عربستان سفر کرد، ولی به لبنان برنگشت. او استعفای خود را از طریق یک بیانیه تلویزیونی و از یک محل نامعلوم اعلام کرد.

روزنامه الشرق الاوسط پیش بینی کرد با وجود تهدیدات امنیتی علیه نخست وزیر مستعفی لبنان، به احتمال زیاد او به لبنان بازنگردد و خارج از این کشور باقی بماند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 آبان 1396، کدخبر: 6310114، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین