پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخریب بنای خازن‌الملک گفت: تالار آینه این بنا یکی از فاخرترین تالارهای آینه تهران در حال نابودی است.

 شعارسال : حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در بیستمین جلسه شورا که صبح امروز برگزار شد، گفت: بنای خازن الملک از بناهای دوره قاجاریه واقع در خیابان 15 خرداد به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر تهران است که در گذر زمان و فراموشی در معرض تخریب کامل قرار دارد.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه اجازه ورود توسط مالک این بنا داده نشده است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت بنای خازن الملک احتمال تخریب آن در آینده نزدیک زیاد است.

وی با بیان اینکه طبقه زیرین بنای خازن الملک به کارگاه کفش و طبقه بالای آن نیز به انبار اجناس کسبه بازار تبدیل شده است، افزود: تالار آینه که در این ملک قرار دارد یکی از فاخرترین تالارهای آینده موجود در تهران است.

خلیل‌آبادی با اشاره به ویژگی های بنای خازن الملک یادآور شد: کاشی کاری ها و گچ بری های زیبای این بنا از دیگر ویژگی های آن است که متاسفانه بخش های عمده ای از این اثر تاریخی در حال نابودی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به جلسه اعضای شورا با رییس جمهور اظهار داشت: رییس جمهور در این جلسه بر استفاده از ظرفیت اماکن تاریخی و میراثی شهر تهران در راستای جذب توریست تاکید کرد.

خلیل‌آبادی گفت: از رسانه‌ها و علاقه‌مندان درخواست می کنم تا افکار عمومی را نسبت به اماکن تاریخی حساس کنند تا از این اماکن تاریخی و میراثی حفاظت کنیم.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار:16 آبان 96، کد خبر: 667937،www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین