پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۹۱۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه سوءاستفاده‌های فراوانی که درخصوص کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف شده تنها به‌‌خاطر ضعف‌های قانونی بوده که راه نفوذ سودجویان را باز گذاشته‌است.

شعارسال : اسدالله عسگراولادی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس چندین اتاق مشترک بازرگانی در خصوص کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف گفت: یکی از مسائلی که همواره به‌عنوان انتقاد بزرگ از سوی مسئولین به تجار و بازرگانان در اقتصاد کشور مطرح شده، موضوع کارت‌های بازرگانی بوده اما هیچ‌فردی تاکنون درباره خلاءهای موجود قانون درخصوص ارائه کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف به افراد مختلف جامعه نکرده است.

وی ادامه داد: طبق قانون رسمی کشور، هر فرد سیزده ساله‌ بدون تخصص که دارای شناسنامه باشد توان اخذ کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف را دارد، آیا ایرادات آن به تجار و بازرگانان مربوط می‌شود؛ عدم درنظرگیری تخصص و سابقه فرد متقاضی کارت‌بازرگانی به همراه حوزه فعالیت‌ آنها درحوزه تجارت، عملا راه سوءاستفاده را باز گذاشته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با انتقاد از پیگیر نبودن اتاق بازرگانی ایران نسبت به موضوع‌ کارت‌های بازرگانی، تاکید کرد: اصلاح این رویه باید توسط اتاق بازرگانی شکل می‌گرفت و البته این انتقاد نیز به اتاق کاملا وارد است زیرا عدم ورود اتاق به این معضل نام تجار و بازرگانان با سابقه را تحت الشعاع قرار می‌دهد ؛ همین تعلل اتاق بازرگانی باعث شده که منافع برخی افرادی که حتی در اتاق بازرگانی عضو نیستند به‌خطر نیفتاد و آنها در حاشیه امنی به کار خود ادامه دهند اما به‌هرحال باید خلاءهای قانونی تجار از طریق خانه آنها یعنی "اتاق بازرگانی" تصحیح و به مجلس ارائه شود.

این فعال اقتصادی همچنین افزود: یکی دیگر از ضعف‌های موجود در اتاق‌های بازرگانی، وجود 28 اتاق‌ مشترک بازرگانی بوده که حتی اعضای برخی از این اتاق‌ها تاکنون به کشور‌های مربوطه تحت عضویت تجارتی ندارند و حتی این کشور را ندیده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس اتاق بازرگانی ایران باید اصلاحیه اتاق بازرگانی نسبت به صدور کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف را از طریق وزیر صنعت پیگیری کند زیرا این کارت‌ها امروز باعث سوءاستفاده‌های گمرکی فراوانی شده است.


شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار:17 آبان 96، کد خبر: 303762،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین