پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
شعبه موزه معروف لوور فرانسه در کشور امارات و با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح می‌شود.

شعار سال: به نقل از رویترز، این موزه روز شنبه (۱۱ نوامبر) و با حضور «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه به عنوان مهمان ویژه افتتاح خواهد شد و امیدوار است با نمایش صدها اثر هنری و ارزشمند، گردشگرانی از سراسر جهان جذب کند.

موزه لوور ابوظبی که از سه طرف محصور به آب است، میزبان نمایش ۶۰۰ اثر هنری است که ۳۰۰ قطعه از آن از ۱۳ موسسه مهم هنری در فرانسه به امانت گرفته شده و در ۲۳ گالری دائمی این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

«محمد المبروک» رییس دپارتمان فرهنگ و گردشگری امارات گفت این مکان چیزی بیش از یک موزه است و مرکزی برای صلح، پذیرش، تحمل و آموزش نیز هست.

آثاری از «پل گوگن»، «ونسان ونگوگ» و «پابلو پیکاسو» از جمله مهم‌ترین نقاشی‌هایی است که در این موزه در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و از جمله چیدمان‌های دائمی موزه لوور ابوظبی نیز می‌توان به مجسه‌ای اثر «آگوست رودین»، درختی عظیم از جنس برنز با برگ‌های آینه‌ای اثر «جوزژه پنونه» هنرمند ایتالیایی و سه حکاکی روی سنگ از «جنی هولمز» از امریکا اشاره کرد.

یک مجسمه ابولهول که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد،‌ ۱۳ قطعه از کتیبه‌ای با سوره "حشر" قرآن کریم و یک مجسمه نیم‌تنه مرمرین از اسکندر مقدونی، نقاشی "تصویری از یک زن ناشناخته" اثر «لئوناردو داوینچی»،‌ نیز آثار بسیار ارزشمند این موزه به شمار می‌روند.

هزینه ووردی این موزه ۱۶.۳۰ دلار است و از پیش پنج هزار بلیت برای روز افتتاحیه به فروش رفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ 17 آبان 96 کد مطلب: 3960817255: www.alef.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین