پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۲۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: موتورسیکلت های برقی در تهران جایگزین انواع انژکتوری می شوند، که تاکنون ۱۴۰۰ موتور سیکلت برقی شماره گذاری شده است.
شعارسال: مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: موتورسیکلت های برقی در تهران جایگزین انواع انژکتوری می شوند، که تاکنون ۱۴۰۰ موتور سیکلت برقی شماره گذاری شده است.

کیومرث کلانتری صبح یکشنبه در حاشیه دومین جلسه کارگروه بررسی آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه بر اساس دستور کاری که داشتیم، دستگاه های متولی کاهش آلودگی هوا بایستی گزارش عملکرد خود را ارائه می کردند.

وی افزود: بر اساس مصوبه سال ۹۳ هیات وزیران و نیز بر اساس قانون هوای پاک، تکالیفی برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است، در کاهش آلودگی کلان شهرها به خصوص تهران ۲۶ دستگاه اجرایی وظیفه قانونی دارند، که بایستی اقداماتی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست در قانون هوای پاک و بر اساس مصوبه هیات دولت نقش نظارتی در این زمینه دارد و لذا دستگاه ها موظف هستند عملکرد خود را به سازمان محیط زیست و به کارگروه ارائه دهند، امروز بر اساس دستور جلسه مقرر شد، که کارگروه هایی در فرمانداری ها به ریاست فرمانداران و دبیری شهرداران استان تهران برای توسعه فضای سبز شهرها بر اساس طرح جامع شهر تشکیل شود.

وی افزود: شهرهای ما دارای طرح جامع هستند و در این طرح، مشاور حتما سرانه فضای سبز را پیش بینی کرده است و برای تحقق این سرانه فضای سبز نیازمند عزم دستگاه هایی مانند منابع طبیعی، امور آب، فرمانداری، شورای شهر، شهرداری و ...است، تا بتواند هدفی که برای شهر در نظر گرفته شده را تحقق بخشد.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اظهار داشت: ما علاوه بر مصوبه هیات دولت، قانون هوای پاک داریم، که سرانه فضای سبز یک شهر باید حداقل ۱۵ متر مربع باشد و این قانون باید ظرف مدت ۱۰ سال اجرایی شود.

وی گفت: تخصیص آب و منابع مالی برای توسعه فضای شهر در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، توسعه فضای سبز یکی از زیر ساخت های کاهش و کنترل آلودگی هوا است و با توجه به تهدید ریزگردهای مناطق غربی و جنوب استان تهران وجود دارد.

کلانتری از تصویب اجرای کمربند سبز در استان تهران خبر داد و گفت: دهیاری ها نیز باید برای روستاها توسعه فضای سبز داشته باشند و در این راستا از نهال های بومی کم آب بر استفاده شود، بیشتر آب اختصاص یافته به این فضای سبز از طریق بازچرخانی پساب فراهم شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: وضعیت کیفی سوخت توزیع شده در استان تهران موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، طی ۳۶ ماه علاوه بر توزیع بنزین یورو۴، به سمت توزیع بنزین یورو ۵ برویم که بر این اساس کارگروه درخواست ارتقاء بنزین از یورو۴ به یورو۵ را طبق مصوبه سال ۹۳ ارائه کرد.

وی به توزیع گازوئیل در استان تهران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه گازوئیل ۵۰ پی پی ام گوگرد توزیع می شود، که حرکت بسیار خوبی است، تغییر کیفیت سوخت و ارتقا آن از یورو۲ به یورو۴ در دولت یازدهم و در پی آن در دولت دوازدهم قطعا وضعیت روزهای سالم در استان تهران را افزایش خواهد داد.

* تهران سال گذشته ۸۹ روز هوای ناسالم داشت

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم ۱۸۰ الی ۱۹۰ روز هوای ناسالم داشتیم اما سال گذشته به ۸۹ روز هوای ناسالم در تهران رسیدیم، اما همین مقدار نیز زیاد است و با این تدابیری که اندیشیده شده است، باید بتوانیم آلودگی هوایماشی از احنراق و زندگی روزمره شهری را کاهش دهیم.

کلانتری افزود: بخشی از آلاینده ها اجتناب ناپذیر است، همین آبان ماه به دلیل عدم بارش و تولید ریزگردها از کشورهای همسایه ۱۴ الی ۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس در تهران داشتیم، که ربطی به آلاینده های شهری و خودروها نداشت و منشا خارجی و طبیعی داشت، که این ها را نمی توان جزو آلایندگی های روزمره شهر تهران دید.

* شماره گذاری ۱۴۰۰ موتور سیکلت برقی در کشور

وی اضافه کرد: در بخش دیگر این جلسه در خصوص جایگزینی موتور سیکلت های برق به جای موتور سیکلت های کاربراتوری و انژکتوری مطرح شد، که باید با یک برنامه زمان بندی شده اجرا شود، از ابتدای امسال بر اساس گزارش نیروی انتظامی، شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری ممنوع است، اما موتور سیکلت های انژکتوری همچنان پلاک گذاری می شود.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: بر اساس اعلام دوستان در سازمان صنعت، معدن و تجارت، حدود ۱۴۰۰ موتور سیکلت برقی تاکنون در کشور شماره گذاری شده است و تلاش برای ایجاد واحدهای تولید موتور سیکلت های برقی در جریان است، که بتوانیم در کلان شهر تهران با ۳ میلیون موتور سیکلت، این جایگزینی را انجام دهیم.

وی افزود: در استان تهران، مقدمات احداث یک واحد تولید موتور سیکلت برقی فراهم می شود.

کلانتری با بیان این که در جلسه بعدی، شهرداری در خصوص حمل و نقل توضیح خواهد داد، گفت: موتور سیکلت های بنزینی واقعا برای تهران با این وضعیت آلودگی توجیهی ندارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 آبان 1396، کدخبر: 4141579، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین