پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
وزیر خارجه ایران در صفحه توئیتر خود سفر رئیس جمهور به فرانسه را نشان دهنده قدرت دیپلماسی دانست.

شعارسال: محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: سفر روحانی به فرانسه ترسیم کننده قدرت دیپلماسی و دوران جدیدی از همکاری دوجانبه سودمند در زمینه‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ است.

حسن روحانی در سفر خود به فرانسه با رئیس‌ جمهوری این کشور ملاقات و درباره راههای توسعه روابط دو کشور و مسائل مورد علاقه در عرصه دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس جمهوری همچنین افزون بر دو دور دیدار و گفتگو با رؤسای شرکتهای بزرگ اقتصادی فرانسه در جمع اندیشمندان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل فرانسه (ایفری) نیز سخنرانی کرد.

در این سفر 20 سند همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف بین دو دولت به امضاء رسید و بخش‌های خصوصی ایران و فرانسه نیز بیش از 10 سند همکاری مشترک به امضاء رساندند.

روحانی همچنین در سفر به ایتالیا نیز بستر تحرکی جدی در روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و علمی و فناوری، با امضای 14 موافقتنامه و توافق بر سر نقشه راه همکاری‌های مشترک، هموار کرد.

رئیس‌ جمهوری پس از انجام سفری رسمی به کشورهای ایتالیا و فرانسه، بامداد روز(جمعه) با استقبال اسحاق جهانگیری، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی و وزیر دادگستری وارد فرودگاه مهرآباد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9بهمن1394، کدخبر: 984575: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین