پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ارسال نخستین محموله کمک‌های اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

شعار سال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خبر داد و اظهار داشت: 400 عدد پتو و تشک برای زلزله‌زدگان به همراه یک تریلی آب معدنی از محل خیرات و مبرات از منبع نیات مرتبط، شب گذشته به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

وی با اشاره به آماده سازی این اداره برای دهه وقف از 25 آبان تا چهار آذر پیرامون عملکرد هفت ماه سال 1396 بیان کرد: اتفاق‌های خوبی در سال جاری در اوقاف اصفهان افتاد که 85 وقف جدید نمونه‌ای از این رخدادهاست، نیمی از واقفان خانم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حضور اداره اوقاف اصفهان در پیاده‌روی اربعین حسینی را پررنگ دانست و افزود: اوقاف استان اصفهان در مرز چزابه موکبی را برپا کرد که روزانه هفت هزار غذای داغ طبخ شده ارائه می‌کرد، 200 میلیون تومان در این موکب برای زائران هزینه شد و برای نخستین بار استان اصفهان تنقلات در بین 40 هزار نفر توزیع کرد.

وی خاطرنشان کرد: به همت امامزاده زینبیه اصفهان در 10 نقطه از مسیر راهپیمایی لباسشویی مستقر شد که در مدت نیم ساعت لباس زائران را شسته و تحویل آن‌ها می‌داد که بسیار مورد استقبال واقع شد.

حجت‌الاسلام صادقی پیرامون طرح حفظ مجازی قرآن کریم اظهار داشت: پنج هزار نفر تا کنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که یک‌هزار و 700 نفر از آن‌ها هم‌اکنون در این طرح فعال هستند.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از اهداف مهم این اداره دانست و گفت: ازجمله طرح‌هایی که در این زمینه فعال است می‌توان به نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، ایجاد مشاوره وقف، راه‌اندازی مراکز فرهنگی در امام زادگان، قدم‌های آسمانی تا میقات الرضا (ع)، اعزام به کربلا، بصیرت عاشورایی اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پیرامون طرح‌های عمرانی هفت ماه سال جاری اظهار داشت: راه‌اندازی هتل و افتتاح درمانگاه و بازارچه امام‌زاده آقا علی عباس نمونه‌ای از این طرح‌های عمرانی است که تا پایان امسال 140 باب مغازه تجاری در آقا علی عباس به بهره برداری می‌رسد.

وی مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری برای اوقاف در بخش خصوصی را از برنامه‌های مهم اداره اوقاف معرفی کرد و افزود: برخی از طرح‌ها با مشارکت بخش خصوص افتتاح شده و برخی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، پارک رایانه‌ای در گلپایگان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفه خدیجه خانم افتتاح شد، پمپ‌بنزینی نیز در اردستان در موقوفه افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی از تکمیل ساخت ادارات اوقاف در شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: ساختمان اداره اوقاف اردستان رو به پایان است و اداره مبارکه و آران و بیدگل به‌زودی افتتاح می‌شود، اداره فلاورجان در حال اجرای سقف است که تا پایان سال به مرحله افتتاح می‌رسد.

وی آماده سازی تربت 14 بقعه فاقد درآمد را از تعهدات این اداره دانست و گفت: از محل جذب خیران و کمک‌های مردم شش مورد تربت امامزاده متبرکه آماده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان راه‌اندازی کاروانسراها در راستای جذب توریست و اشتغال را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در هر کاروانسرا حدود 15 نفر مشغول به کار می‌شوند، کاروانسرای ابو زید آباد آران و بیدگل، کاروانسرا شهر انارک و ورزنه از جمله کاروانسراهایی است که به مرحله اشتغال‌زایی رسیده‌اند.

وی به اخذ شش هزار و 500 سند برای موقوفات در هفت ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: 20 درصد سهمیه موظف استان در سال 96 محقق شده است که امید است تا پایان سال بتوانیم 60 درصد سهمیه را به نتیجه برسانیم، استان اصفهان از 36 هزار رقبه‌ دارد که نزدیک به 10 هزار و 500 عدد آن‌ها سند دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 22 آبان 96، کد مطلب: 1573735 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین