پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه موقوفات فرسوده در استان تجهیز و نوسازی می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ موقوفه مسکونی در گرگان دارای ساختمان فرسوده و غیرقابل استفاده است و در حال رایزنی برای نوسازی و تجهیز آن هستیم.
شعارسال: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه موقوفات فرسوده در استان تجهیز و نوسازی می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ موقوفه مسکونی در گرگان دارای ساختمان فرسوده و غیرقابل استفاده است و در حال رایزنی برای نوسازی و تجهیز آن هستیم.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، شامگاه جمعه، در همایش یاوران وقف شهرستان گنبدکاووس در امامزاده یحیی ابن زید(ع) اظهار داشت: تلاش داریم،در اجرای نیات واقفین و عدم تعطیلی نیات آنان،منازل مسکونی که فرسوده و غیرقابل استفاده در گرگان را با کمک شهرداری، تکمیل، تجهیز و نوسازی کنیم و در این راستا تفاهم نامه ای با شهرداری منعقد شده تا هر سال 10 موقوفه، تجهیز و نوسازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: باید فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود و وقف ها به سوی نیلز روز جامعه پیش رود و مردم بدانند که حتی با عدیه یک قرآن و یا خدمت یک ساعت به مردم در زمینه شغلی خود می‌توانند وقف انجام دهند و وقف حتما نباید جنبه مادی داشته باشد.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه وقف مشارکتی،موفقیت خوبی نداشتیم و باید در این زمینه بیشتر کار شود تا مردم بدانند،می‌توانند به صورت گروهی و چند نفره در حوزه وقف ورود یابند و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام دهند.

* امامزاد یحیی ابن زید(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان درباره امامزاد یحیی ابن زید(ع) تاکید کرد: امامزاده یحیی ابن زید(ع)،حلقه اتصال وحدت بین اهل سنت و شیعه منطقه است و طی یک‌سال گذشته تلاش کردیم فضای این امامزاده را به گونه‌ای طراحی کنیم که مورد استقبال مردم قرار گیرد و خوشبختانه تا حدود زیادی موفق بودیم.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: زائر امامزاده یحیی ابن زید( ع) با زائر کربلا و امام رضا (ع) تفاوتی ندارد و باید زائرین اسن امازاده مورد تکریم و احترام واقع شوند،در حال حاضر میانگین زائران این امامزاده بیش از 10 هزار نفر است و باید با تکریم و احترام این جمعیت را روز به روز افزایش دهیم.

* تاکیدات مقام معظم رهبری

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان،باید قطب فرهنگی جامعه شوند،باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم و زائران در کنار زیارت،سیاحت سالم داشته باشند و با ایجاد فضای سبز و پارک،در جهت تفریح سالم و زیارت،این فضاها مورد استقبال مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: برای گسترش بقاع متبرکه و ارائه خدمات مناسب به زائران در این بقاع،بازارچه و طرح توسعه بقعه ملاعطا دانشمند در دستور کار قرار گرفت و به پایان رسید که در پایان هفته آینده با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد تا مردم و زائران ضمن بهره‌مندی از خدمات مناسب،انگیزه بهتری برای زیارت این بقاع را داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 27 آبان 1396، کدخبر: 199195، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین