پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: همه مکان‌های وقفی باید در اختیار سازمان اوقاف قرار گیرد.

شعار سال: احمد شرفخانی چهارشنبه‌شب در همایش عالم واقف (حاج میرزا عبدالرسول) که در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: قشر روحانیت مظلوم‌ترین قشر در جامعه هستند و در عرصه روحانیت در تاریخ اسلام شهیدان بسیاری داریم.

وی تصریح کرد: در مواقع آسیب و حوادث یا همین زلزله کرمانشاه تعداد بسیاری از طلبه مشغول کمک‌رسانی هستند ولی در عوض برخی‌ها در رسانه‌ها علیه روحانیت تبلیغات منفی می‌کنند و سؤال اینجاست که چرا باید در حق روحانیت تا این حد کم لطفی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: علما نقش موثری در ترویج فرهنگ وقف داشتند، بیش از 600 رساله در موضوع وقف توسط علما نوشته شده و بیش از چهار هزار کتاب تالیفی مربوط به وقف داریم و این در حالی است که موضوع وقف همیشه بیشترین سؤالات را به خود اختصاص داده است و این کتاب‌ها پاسخگوی آن ها هستند.

این مسؤول ادامه داد: 200 یا 300 هزار موقوفه در سطح کشور داریم که مردم در آن مستاجر هستند و اگر هر ملک توسط چهار نفر استفاده شود حدود پنج میلیون به صورت مستقیم با وقف در ارتباط هستند ولی همین افراد حق واقف را پرداخت نمی‌کنند.

شرفخانی با طرح این سؤال به صحبت‌های خود ادامه داد و گفت: آیا در این صورت کسب و کار و نماز و عبادات آن ها صحیح است؟ دلیل وجود بسیاری از آسیب‌های جامعه همین است و خیلی‌ها حق و حقوق موقوفه را پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کار علما ترویج فرهنگ وقف است، بیان کرد: در وقف‌نامه‌های که توسط علما نوشته شد، می‌توان تمدن کشور اسلامی را از درون آن استخراج کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: علما خودشان هم وقف‌های بسیاری در عرصه دینی و فرهنگی واجتماعی انجام دادند .

شرفخانی در پایان گفت: همه مکان‌های وقفی باید در اختیار اوقاف قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 2 آذر 96، کد مطلب: 13960901002182، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین