پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از افزایش 5 برابری درآمدهای موقوفات این استان با احیای موقوفات بلااستفاده و اجرای طرح‌های جدید در این استان خبر داد.

شعار سال: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از افزایش 5 برابری درآمدهای موقوفات این استان با احیای موقوفات بلااستفاده و اجرای طرح‌های جدید در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدلله واحدی همزمان با هفته وقف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در چند سال اخیر پروژه‌های مختلفی با حمایت سازمان اوقاف و با مشارکت بخش خصوصی در موقوفات استان اجرایی شده است.

وی از برورسانی اجاره‌بهاء موقوفات قدیمی طی چند سال اخیر خبر داد و افزود: اگرچه برخی موانع قانونی سبب شده که در برخی موقوفات اجاره بهاء متناسب با بهای روز نباشد اما در اکثریت موقوفات میزان اجاره‌بهاها بروزرسانی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ایجاد 40 موقوفه جدید طی سال‌جاری در این استان خبر داد و افزود: ارزش این موقوفات جدید بالغ بر 50میلیارد ریال است.

وی با ابراز خرسندی از توجه واقفان به علوم قرآنی اظهار کرد: بیشتر موقوفات جدید در حوزه‌های علوم قرآنی، تفسیر قرآن، علوم حوزی، فعالیت‌های مرتبط با مسجد و آیین‌های عزا و موالید اهل‌بیت(س)در استان ایجاد شدند.

واحدی با بیان اینکه بیش از نیمی از موقوفات استان در مجموع مرتبط با عزای سیدالشهدا و عزاداری اهل‌بیت(س)است از واقفان خیراندیش هم‌استانی خواست در ایجاد موقوفات جدید به اولویت‌های اعلام شده توجه کنند تا هم‌استانی‌ها بهره بیشتری از وقف آنها داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از انعقاد یک تفاهمنامه بین این اداره کل و بنیاد شهید سمنان خبر داد و گفت: این تفاهمنامه که دیروز 30 آبان‌ماه به امضاء رسید با هدف ایجاد موقوفاتی با نام شهدای استان منعقد شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:96090100079، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین