پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
مدیرکل اوقاف استان سمنان بابیان اینکه ۶۰ درصد موقوفات استان مربوط به ماه‌های محرم و صفر است، گفت: ۹۰۰میلیون تومان درآمد سال جاری موقوفات استان برای عزاداری سیدالشهدا(ع)هزینه می شود.

شعار سال: حجت الاسلام عبدالله واحدی ضمن بیان اینکه بیشترین موقوفات در ایام عزاداریسید الشهدا(ع) انجام شده است، ابراز داشت: در دو ماهه محرم و صفر سال جاری ۹۰۰میلیون تومان درآمد موقوفات استان سمنان برای برگزاری مراسم های سالار شهیدان کمک خواهد شد.

وی افزود: اعزام مبلغان به واسطه محدودیت امکانات دولتی با مشکلاتی همراه بود لذا سازمان اوقاف از محل اجرای موقوفات این موضوع را در حد وسیع و گسترده در دستور کار خود قرار داد و برای نخستین بار در ماه محرم ۱۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

۳۵ موقوفه در استان سمنان ثبت شد

مدیرکل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه اکثر موقوفات ماه محرم مربوط به دوران قبل از انقلاباست، ابراز داشت: ۶۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری های امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر است که با توجه به نیازهای روز جامعه برای انجام بخشی از موقوفات جدید جامعه مشاوره ارائه خواهیم داد.

واحدی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۵ موقوفه جدید در استان سمنان ثبت شد، تصریح کرد: سالانه حدود ۱۰۰ وقف جدید منفعتی برای رفع برخی معضلات جامعه با توجه به نیت واقف و وقف انتفاعی زمین هایی که برای مسجد و حسینه اهدا می کنند، در استانایجاد می شود.

وی با بیان اینکه سه موقوفه قرآنی نیز در سال جاری به ثبت رسید، افزود: بیشترین دغدغه اداره اوقاف و امور خیریه ایجاد موقوفات قرآنی است با توجه به همت والایی که بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به قرآن شکل گرفت لذا برای تربیت حافظان قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه اولویت ایجاد پشتوانه برای موقوفات قرآنی است تا بر این اساس بتوانیم محافل و مجالس قرآنی را بیش از پیش گسترش دهیم

با میراث فرهنگی تعامل خوبی داریم

مدیرکل اوقاف استان سمنان در پاسخ به این پرسش که آخرین تصمیم گیری پیرامون حمام بازار شاهرود به کجا رسید، ابراز داشت: در حمام بازار شاهرود به دلیل وجود مالک شخصی اوقاف نمی توانست وارد صحنه شود لذا با هماهنگی متولی که در خارج از استان بود با ارائه مدارک از سوی مالک در آینده نزدیک حکم تولیت آن صادر خواهد شد و برای احیای بنا باید متولی و میراث فرهنگی با صرف هزینه نسبت به مرمت آن اقدام کنند.

واحدی با بیان اینکه تعامل خوبی با میراث فرهنگی برقرار است، تصریح کرد: برای بناهای میراثی طرح جامع امامزادگان تعریف می شود که یک نسخه از آن در اختیار میراث فرهنگی قرار می گیرد که بعد از تایید کارشناسان فنی، کار وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: مرمت بنای تاریخی به صورت قانونی با میراث فرهنگی است ولی اوقاف نیز از محل نذورات نسبت به احیای بناهای تاریخی مشترک بین دو نهاد اوقاف و میراث فرهنگی اقدام می کند.

بیش از پنج هزار موقوفهدر استان سمنان وجود دارد .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:4100622، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین