پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
استاندار سمنان پروژه آب قطری را گرانترین پروژه خواند و گفت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، برای بهره برداری از این پروژه تنها یکماه فرصت دارند در غیر این صورت پست خود را ترک کند.
شعارسال: محمد زندوکیلی بعد از ظهر یکشنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود که در محل سالن همایش های هلال احمر این شهر برگزار می شد، خطاب به حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، بیان داشت: از شما مدیر محترم هیچ عذری را نمی پذیرم لیکن پروژه آبرسانی قطری نه تنها با پمپ بلکه با همه امکانات از جمله لوله کشی می بایست تا یکماه آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: پروژه آبرسانی قطری از همان ابتدا با کار کارشناسی و جانمایی درست در مسیر خط انتقال روبرو نبوده اما حالا و با صرف ۱۵میلیارد تومان در نهایت مجبور به اتمام آن هستیم.

* در پروژه قطری درختان فراوانی قطع و روی هم انبار شده اند

رئیس شورای اداری استان سمنان با بیان اینکه پروژه آبرسانی قطری می تواند بخشی از مشکلات میان مدت آب شاهرود را رفع کند، گفت: بنده به ضمانت آبرسانی این پروژه خوش بین نیستم چرا که با وجود چنین حجم اعتباراتی، قطری گرانترین پروژه است و باید آن را همانند نامش، قطره ای محاسبه کرد.

وکیلی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا نسبت به این مسیر و سرمایه طرح، انتقاد شدید داشتم اما در هر حال خبرهای خوش نشان می دهد که سطح آب این منطقه نسبت به سال پیش بیشتر شده است.

وی افزود: در این طرح هم اکنون درختان فراوانی قطع و روی هم انبار شده اند که در فصل گرما می توانند به مثابه باروت عمل کرده و منطقه را به آتش بکشانند، لذا باید پیش از رخ دادن اتفاقی ناگوار، برای این طرح اقدام و آن را مدیریت کرد.

* کارخانه سیمان بیارجمند، راه نیافتاده ۴۰۰ پرسنل دارد

مقام عالی دولت در استان سمنان همچنین با اشاره به مشکل بیکاری و اشتغال در شرق استان، گفت: سال گذشته پنج میلیارد تومان برای حمایت از سرمایه گذاران شرق استان از محل فنی اعتبارات استانداری کمک شد اما کسی استقبال نکرد.

وکیلی با بیان اینکه امسال نیز این مبلغی برای این امر در نظر گرفته می شود، بیان داشت: کسانی که می خواهند در شرق استان سرمایه گذاری کنند نگران تهیه زیرساخت ها نباشند.

وی با اشاره به پروژه کارخانه سیمان بیارجمند، افزود: هم اکنون و در حالی که این کارخانه راه اندازی نشده است، ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند که این کارخانه با این شرایط حیات جدیدی به منطقه داده است لیکن امیدواریم در آینده نه چندان دور سایر بخش های کارخانه نیز راه اندازی شود.

* تامین آب تنها مشکل اصلی معدن مس عباس آباد/جلوی پروانه فروشی معادن گرفته خواهد شد

استاندار سمنان همچنین با اشاره به پتانسیل معدن در شرق استان، افزود: در سال های گذشته متاسفانه معادن ما دچار سفته بازی بود که خوشبختانه امسال بسیاری از این پروانه ها لغو و با آنها برخورد شده است.

وکیلی با اشاره به معدن مس عباس آباد و شائبه های پیرامون آن، توضیح داد: خوشبختانه امروز در عباس آباد پیمانکاری جدی پیدا شده است که کارها را نسبتا خوب دنبال می کند لذا معتقدیم باید معادن مورد حمایت قرار بگیرند در این راستا سعی خواهد شد تا هر سه ماه به صورت حضوری و هر ماه توسط مدیران کل به مراکز معدنی شرق استان مورد بازدید قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با متخلفان معدنی برخورد می شود، گفت: جلوی بد اخلاقی ها، سفته بازی ها و پروانه فروشی ها در معادن به خصوص در شرق استان گرفته خواهد شد اما درباره صنعت و معدن و به خصوص معدن مس عباس آباد باید اذعان کرد که تنها مشکل، تهیه آب است که بخشی از آن را نیز می توان از رودخانه تلخاب کنترل و مشکل آب واحد صنعتی معدنی، را تا حدی مرتفع ساخت.

* گردشگری در شاهرود «قاره کوچک» اهمیت دارد

مقام عالی دولت در استان سمنان همچنین گردشگری را یکی از مهمترین پتانسیل های شرق استان نام برد و گفت: زیباترین مناطق، جلوه های طبیعی، جنگل ابر، گرمترین نقطه جهان، چهار اقلیم تحت عنوان قاره کوچک و ... در شهرستان شاهرود وجود دارد که باید این پتانسیل ها را جدی گرفت.

وکیلی با اشاره به عدم وجود زیرساخت ها در جنگل ابر، گفت: در ورودی این جنگل از هر خودرو پول دریافت می شود و این در صورتی است که هیچکدام از امکانات مانند دستشویی و ... برای گردشگران مهیا نیست.

وی ادامه داد: اگر شورای اسلامی، دهیاریها، موسسات و یا بخش خصوصی می تواند زیرساخت های مورد نیاز گردشگری را در ابر مهیا سازد، وارد گود شود و ابتکار عمل را بدست گیرد لذا باید نیاز مردم رفع شود.

استاندار سمنان همچنین گفت: در شاهرود هتلی وجود دارد که نمونه آن هم اکنون در استان وجود ندارد لذا باید از این پتانسیل ها استفاده کرد و در گام نخست نیز باید ادارات به جای اسکان مهمانان خود در مهمانسراهای دولتی، آنها را به هتل ببرند تا در نهایت درآمدی را نیز وارد شهر کرده باشند.

وکیلی همچنین با اشاره به وجود پتانسیل دانشگاهی برای ارتقاء بحث گردشگری در شاهرود، ابراز داشت: می توان از پایان نامه های دانشجویی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در راستای طرح توسعه شاهرود چه در عرصه گردشگری و چه سایر بخش ها حمایت و استفاده کرد.

* نباید قولی را به مردم داد که توانایی انجام آن وجود ندارد

رئیس شورای اداری استان سمنان همچنین با بیان اینکه باید به دنبال انجام تعهدات به مردم بود، گفت: از بین ۱۳۰ مصوبه استانی درباره شهرستان شاهرود، ۲۱ مورد باقی مانده است که این موارد حتما باید رسیدگی شود.

وکیلی همچنین خطاب به مسئولان نهادهای اجرایی، بیان داشت: نباید قولی را به مردم داد که توانایی انجام آن وجود ندارد لذا شما مدیران باید به شهرستان ها آمده و در بین مردم حضور یابید چرا که حضور شما و اعلام گزارش عملکرد به مردم در زمره مسئولیت های ما است.

وی ادامه داد: امروز شرق استان سمنان با مشکلات عدیده ای مانند عدم سرمایه گذاری، عدم جلب و جذب نیروی کار و اشتغالزایی و کم آبی روبرو است لیکن شما مسئولان و مدیران استانی نباید نگاهی مرکز استان محور داشته باشید.

استاندار سمنان با اشاره به شعار سال همدلی و همزبانی بین مردم و دولت، گفت: حساسیت این امر در نگاه مقام معظم رهبری این است که فاصله بین مردم و مسئولان نباید افزاید یابد.

وکیلی مردم را از بزرگترین سرمایه های انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: همدلی و همزبانی مورد تاکید مقام رهبری دقیقا به معنای پر کردن همین شکاف و فاصله بین مردم و مسئولان نظم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین خطاب به امام جمعه شاهرود، گفت: نگذارید مزار شهدای گمنام شاهرود تبدیل به قبرستان عمومی شود و از تدفین همه افراد چه علمای دینی و چه افراد معمولی در این مکان مقدس پرهیز کنید.

* ۱۳۱ مصوبه نتیجه ۱۳ سفر رسمی استاندار سمنان به شاهرود

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در خلال سومین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سالجاری، گفت: ۱۳۱ مصوبه نتیجه ۱۳ سفر رسمی استاندار سمنان به شهرستان و مناطق محروم است که از آن تعداد ۸۲ مصوبه توسط مدیران کل استانی و شهرستانی اجرا شده است.

سید محمدرضا هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: ۲۸ مصوبه دیگر در سطح شهرستان شاهرود و به خصوص مناطق محروم در دست اقدام است و ۲۱ پروژه تا کنون اجرا نشده است.

وی افزود: صنعت، معدن و تجارت در این بین بیشترین تعداد مصوبه با ۱۶عدد را به خود اختصاص داده و جهاد کشاورزی با ۱۳ مصوبه و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با یازده مصوبه در رده های بعدی قرار دارند.

* شکل گیری ستاد پیگیری مصوبات سفرهای استاندار سمنان در شاهرود

مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود با اشاره به شکل گیری ستاد پیگیری مصوبات سفرهای استاندار سمنان، گفت: برای پیگیری هرچه بهتر و مستمر مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، کمیته ای به ریاست فرماندار تشکیل شده است که وظیفه رسیدگی به امور مصوبات را بر عهده دارد.

هاشمی با بیان اینکه برای اولین بار بیشترین تخصیص اعتبارات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در شاهرود رخ داده است، گفت: ۶۴درصد اعتبارات از مجموع اعتبارات ۲درصد حق نفت، ملی، استانی، ماده۲۲ بند الف تبصره ۱۲ و... تخصیص یافته است که این رقمی در خور توجه است.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد اعتبارات مدیریت بحران استان سمنان تنها متعلق به شاهرود بوده است که صرف پروژه سد مجن شده است لیکن امیدواریم این سد که امروز برای آبگیری آماده است، در آینده نه چندان دور به بهره برداری کامل برسد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به دیدگاه مثبت دولت یازدهم به بحث مناطق محروم، گفت: استاندار سمنان به طور متوسط و به صورت رسمی هر بیست و شش روز یکبار به شاهرود سفر کرده اند و در خلال این سفرها همواره از مناطق محروم دیدار و با مردم آن مناطق گفتگو داشته که این نشان دهنده دید مثبت دولت به موضوع مناطق محروم است.

* استاندار سمنان وعده های وزیر کار به شاهرود را پیگیری کند

امام جمعه شاهرود نیز در خلال جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به شاهرود، گفت: ربیعی در این سفر وعده ایجاد یک هزار فرصت شغلی را در منطقه داد که از استاندار می خواهیم نسبت به پیگیری آن اقدام کند.

حجت الاسلام محمود ترابی همچنین با اشاره به برنامه های ویژه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در شاهرود، بیان داشت: خوشبختانه امسال برنامه های این روز، به نحوی مطلوب و متفاوت از سال های گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: در برنامه های ارتحال حضرت امام(ره) شهرستان شاهرود، همه گروه ها و فعالان مذهبی و فرهنگی دست در دست هم، برنامه های متعدد، زیبا و در خور شان آن بزرگوار را تدبیر کردند که می بایست از همه آنها تشکر کرد.

* سخنان رهبری برای مردم تبیین شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مرقد امام(ره)، گفت: آنچه که می توان از سخنان رهبری برداشت کرد، این است که ایشان بر شناخت شیوه و سیره امام خمینی(ره) و مصونیت ایشان از تحریف پافشاری دارند.

ترابی خاطرنشان کرد: رهبری در سخنان خود از آنانی که تئوری وابستگی به کشورهای دیگر را مطرح می کنند، سخن به میان می آورند لیکن باید دانست که روی سخن ایشان چه گروهی است.

وی افزود: به نظر بنده اگر کسی عقیده داشته باشد که ما بدون وابستگی به خارج نمی توانیم زندگی مان را ادامه داده و به دنبال تئوریزه کردن وابستگی به بیگانگان هستند، دغدغه رهبری را شکل می دهند.

امام جمعه شاهرود همچنین از استغفار و صدقه به عنوان راه رسیدن به رضوان الهی در آستانه ماه رمضان نام برد و گفت: صدقه نشانه ای از فداکاری و یاری رسانی به مردم و باعث افزایش مال و همچنین استغفار باعث سبک شدن بار اعمال انسان می شود.

گفتنی است استاندار سمنان در پایان سخنان امام جمعه شاهرود در پاسخ به این سوال که وعده یکهزار شغل وزیر کار چه شد، گفت: وعده ای که ربیعی در سفر خود به شاهرود از آن سخن به میان آورده است درباره راه اندازی و بهره برداری از فاز تولید و توسعه کارخانه فولاد و کک شاهرود است که در صورت انجام تعهدات پیمانکاران و راه اندازی آن، فرصت های شغلی بسیاری نصیب شاهرود می شود.

* بیمارستان فاطمیه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی فاطمیه شهرستان شاهرود نخستین مقصد سفر یکروزه استاندار سمنان به شهرستان شاهرود بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بیمارستان فاطمیه شاهرود۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید عباس موسوی خاطرنشان کرد: این مرکز با داشتن ۱۶۰ تخت بستری و ۱۰ تخت مراقبت های سوختگی در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این مجموعه ۲۲ هزار و ۲۱۶ متر مربع زیر بنا و ۱۱ هزار متر مربع زمین دارد افزود: همچنین این واحد درمانی با مشکلاتی از جمله کمبود بودجه برای تکمیل پروژه، مشکلات دسترسی از سوی مدرسه وکیلیان و زمین وقفی اداره اوقاف روبرو است.

گفتنی است در خلال این بازدید مقرر شد تا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی این شهر نسبت به برگزاری جلسه برای یافتن راه حلی در رفع مشکل تردد و عبور و مرور این بیمارستان اقدام کنند.

* قطعه سازان ۳۵ درصد نیاز ماشین کاران کشور را تامین می کنند

مدیر کارخانه آذرخش یدک شاهرود نیز در خلال دیدار استاندار سمنان از این واحد صنعتی، گفت: به جز این واحد صنعتی چهار واحد قطعه سازی دیگر در کشور وجود دارد که باید گفت این واحد در مجموع، ۳۵ درصد نیاز کل کشور را تامین می کنند.

جلال حلوایی خاطرنشان کرد: هم اکنون این شرکت به صورت سه شیفت برای ۱۲۵ نفر اشتغالزایی کرده است که با راه اندازی فاز دوم این کارخانه، برای ۳۵ نفر دیگر نیز به صورت مستقیم کارآفرینی می شود.

وی افزود: تنها مشکل این کارگاه صنعتی، نبود نقدینگی برای راه اندازی خط تراش کاری و ماشین کاری است که در استان سمنان وجود ندارد و این امر باعث افزایش بیش از حد هزینه ها شده است.

گفتنی است دیدار مردمی استاندار سمنان و مدیران کل نهادهای اجرایی استان و شهرستان شاهرود، در مدرسه قلعه شاهرود دیگر برنامه سفر یکروزه وکیلی به شاهرود بود که با استقبال چشم گیر مردم قرار گرفت همچنین دیدار از خانواده دو شهید دفاع مقدس و جلسه با افراد موثر شهرستان شاهرود نیز از جمله برنامه های وکیلی در شاهرود بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1394، کدخبر: 2770173 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین